بیست‌ونهمین جشنواره شعر رضوی کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4212744
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
همزمان با دهه کرامت

بیست‌ونهمین جشنواره شعر رضوی کرمان برگزار می‌شود

کرمان همزمان با دهه کرامت امسال میزبان شاعرانی از سراسر کشور برای برگزاری افتتاحیه و اختتامیه بیست‌ونهمین جشنواره شعر رضوی است.

نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز، نهم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری بیست‌ونهمین جشنواره شعر رضوی کرمان با بیان اینکه این جشنواره سابقه بسیاری دارد، گفت: کرمان ۲۹ سال توفیق میزبانی این جشنواره را داشته و تبدیل به ادبی‌ترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های شعر آیینی کشور برای عرض ارادت به امام رئوف شده است.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و بخش شعر آن در طول سال‌های گذشته فراز و فرودهایی داشته و امیدواریم میزبان خوبی برای بیست‌ونهمین دوره این جشنواره در کرمان باشیم. تلاش‌ها مبنی بر این است که برنامه‌های ویژه‌‌‌ای در این جشنواره برگزار شود زیرا هدفی که اداره‌کل دنبال می‌کند تقویت رویکرد مردمی است و سال گذشته با این رویکرد، برنامه‌ای در حسینیه ماشالله خدادادپور برگزار شد که مورد استقبال ویژه قرار گرفته و الگویی برای سایر جشنواره‌های کشور شد و امسال نیز این برنامه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام توصیه ما به انجمن‌های شعر استان این است که بتوانیم رویکرد مردمی را تقویت کرده و برنامه‌های شعرخوانی، حافظ‌خوانی، خواجوخوانی و... را برگزار کنیم، اظهار کرد: هدف ما این است که قشر جوان و نوجوان با ادبیات غنی ایران آشنا شوند که این امر نیازمند همکاری انجمن‌های شعر استان است.

روحی برگزاری برنامه‌های رواق‌های رضوی را از بخش‌های جشنواره شعر رضوی کرمان دانست و افزود: سال گذشته پنج نشست رواق رضوی در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بم، بردسیر و بافت و همچنین برنامه‌های شعرخوانی رضوی در استان‌های قم، یزد و مازندران برگزار شد. امسال و در بیست‌ونهمین دوره جشنواره نیز رواق‌هایی به میزبانی کرمان در قم، شیراز، اصفهان و مشهد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: تلاش کردیم با برگزاری گردهمایی‌های متعدد کمیت و کیفیت آثار جشنواره را افزایش دهیم. در مجموع دو هزار اثر به دبیرخانه بیست‌ونهمین جشنواره شعر رضوی کرمان رسید که در سنجش ابتدایی ۷۰۰ اثر انتخاب شد و ۱۵۰ اثر به مرحله داوری نهایی رسیده که در نهایت شش اثر به عنوان آثار منتخب و شش اثر شایسته تقدیر شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه کرمان همزمان با دهه کرامت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه) امسال میزبان شاعرانی از سراسر کشور برای برگزاری افتتاحیه و اختتامیه بیست‌ونهمین جشنواره شعر رضوی است، اظهار کرد: جشنواره در سه بخش سنتی، نو و ترانه برگزار می‌شود. سال گذشته حاج قاسم (خادم‌الرضا) بخش ویژه جشنواره بود و قرار است از این به بعد هر سال یکی از ویژگی‌های امام رئوف را به عنوان بخش ویژه جشنواره در نظر بگیریم که امسال «معین الضعفا» بخش ویژه جشنواره بیست‌ونهم است.

روحی افزود: یکی از نکات ویژه امسال، بخش ویژه تولیدات چند رسانه‌ای است و بنا داریم امسال از شعرخوانی شاعران برگزیده کلیپ‌هایی تهیه و در فضای مجازی منتشر کنیم. همچنین تلاش داریم با همکاری شهرداری بتوانیم از اشعار برگزیده در فضای عمومی شهری استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت: حوزه هنری، استانداری و شهرداری در برگزاری بیست‌ونهمین دوره جشنواره شعر رضوی همکاری دارند و امیدواریم همه دستگاه‌ها، رسانه‌ها و مردم کمک کنند که با همکاری و همفکری بتوانیم میزبان خوبی برای این جشنواره باشیم و جشنواره سی‌ام را به‌صورت ویژه و با رونق بیشتر برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha