ضرورت همكاری‌های متقابل كشورهای اسلامی و استفاده از ظرفيت‌های مشترك
کد خبر: 1088449
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
مقام معظم رهبری تأكيد كردند

ضرورت همكاری‌های متقابل كشورهای اسلامی و استفاده از ظرفيت‌های مشترك

رهبر معظم انقلاب در ديدار نخست‌وزير بنگلادش اظهار كردند همكاری‌های كشورهای اسلامی و استفاده از ظرفيت‌های يكديگر، قطعاً در جهت منافع ملت‌های مسلمان و قدرت روزافزون آنها خواهد بود.


گروه سياسی: رهبر معظم انقلاب در ديدار نخست‌وزير بنگلادش اظهار كردند: همكاری‌های كشورهای اسلامی و استفاده از ظرفيت‌های يكديگر، قطعاً در جهت منافع ملت‌های مسلمان و قدرت روزافزون آنها خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز، 10 شهريورماه در ديدار خانم شيخ حصينه ماجد، نخست‌وزير بنگلادش و هيئت همراه، با اشاره به سابقه فرهنگی و كهن ايران و بنگلادش و رايج بودن زبان فارسی در گذشته دور در بنگلادش، تأكيد كردند: ارتباطات عميق فرهنگی، زمينه بسيار مناسبی برای همكاری‌های سياسی، بين‌المللی، اقتصادی و اجتماعی است.


ايشان با اشاره به جايگاه تأثيرگذار بنگلادش در سازمان كنفرانس اسلامی، جنبش عدم تعهد و گروه D8، افزودند: همكاری‌های كشورهای اسلامی و استفاده از ظرفيت‌های يكديگر، قطعاً در جهت منافع ملت‌های مسلمان و قدرت روزافزون آنها خواهد بود.


رهبر انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با سياست‌های قدرت‌های زورگو را نزديكی و همكاری كشورهای مستقل و اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: ‌اگر اين اتحاد و همكاری بصورت جدی وجود داشت، اكنون نبايد شاهد مسائل تأسف‌بار در سوريه و بحرين می‌بوديم.


خانم شيخ حصينه ماجد، نخست‌وزير بنگلادش نيز در اين ديدار با تأييد سخنان رهبر انقلاب اسلامی گفت: كشورهای اسلامی و كشورهای مستقل بايد با بسيج امكانات و ظرفيت‌های خود مانع از تصميم‌گيری قدرت‌ها برای ديگر كشورها شوند.


وی همچنين تأكيد كرد: بنگلادش خواهان گسترش روابط خود با ايران در زمينه‌های مختلف بويژه در بخش‌های اقتصادی و تجاری است.

captcha