کانون نخبگان علمی اسلامی بسیج نقش کانون‌های تفکر را ایفا خواهند کرد
کد خبر: 1378750
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
در سراسر کشور؛

کانون نخبگان علمی اسلامی بسیج نقش کانون‌های تفکر را ایفا خواهند کرد

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری گفت‌: کانون نخبگان علمی اسلامی بسیج کشور نقش کانون‌های تفکر را در سراسر کشور و در همه استان‌ها دارند و موظف هستند که نقش استان در تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله نظام را بررسی و احصا کنند.

محمود تولایی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: در حوزه علم و فناوری بسیج خلأهای موجود را شناسایی کرده است و در عرصه تکمیل و رفع آنها سلسله برنامه‌هایی ایجاد شده است و سعی داریم در راستای توسعه علمی کشور کانون نخبگان علمی اسلامی بسیج را راه‌اندازی و توسعه دهیم.

وی بیان کرد: اگر قرار است کشور ما در افق سند چشم انداز 1404 به 20 هزار شرکت دانش بنیان برسد نیاز به گام‌های مقدماتی است و در این جهت در سراسر کشور با توجه به فراوانی نیروهای مبتکر، مراکز نوآور و کانون نخبگان در جاهایی که امکانات دولتی کمتر است دایر شده است.

تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله نظام

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری با اشاره به اینکه 27 مورد از این مراکز در سطح کشور تاسیس شده است افزود: کانون نخبگان علمی اسلامی بسیج کشور نقش کانون‌های تفکر را در سراسر کشور و در همه استان‌ها دارند و موظف هستند که نقش استان در تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله نظام را بررسی و احصا کنند.

ارتباط بیشتر و موثرتر بین دانشگاه و صنعت

تولایی خاطر نشان کرد: این کانون‌ها در سازمان بسیج علمی ایجاد و در راستای ارتباط بیشتر و موثرتر بین دانشگاه و صنعت فعالیت خواهند کرد و به عنوان مراکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی اسلامی شناخته خواهند شد.

بررسی نقش استان‌ها در رسیدن به قله‌های علمی

به گفته وی تحقیق و بررسی نقش استان‌ها در رسیدن به قله علمی سند چشم انداز توسعه از مواردی است که در این کانون‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری اشاره کرد: صاحب‌نظران برتر تمامی رشته‌ها، در قالب‌های مختلف اساتید بسیجی، مهندسین بسیجی، پزشکان بسیجی می‌توانند به دفاتر سازمان بسیج علمی در سراسر کشور مراجعه و در این طرح شرکت و عضو کانون نخبگان علمی شوند.

تولایی تاکید کرد: تمامی اطلاعات کانون نخبگان اسلامی بسیج در اتاق رصد دانشگاهی بسیج علمی کشور به صورت روزانه جمع‌آوری شده و در مواردی که لازم باشد با مجلس شورای اسلامی با مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های دولتی تبادل نظر خواهیم کرد و نتایج حاصله را به نهادهای مرتبط علمی و فرهنگی و دینی ارائه خواهیم کرد.

captcha