کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده در سلماس برگزار شد
کد خبر: 1428775
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸

کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده در سلماس برگزار شد

گروه اجتماعی: همزمان روز ملی عفاف و حجاب امروز، 21 تیر کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده در سلماس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام مصطفی محمدلو، رئیس تبلیغات اسلامی سلماس در کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده که امروز، 21 تیر برگزار شد، با اشاره به مظلومیت زن در قبل از اسلام، اظهار کرد: زن در تاریخ و اندیشه اسلامی از جایگاه مترقی و متعالی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شخصیت زنان در تاریخ بعد از اسلام قابل قیاس با دوره تمدن روم و یونان نیست، اضافه کرد: زن، نیمی از پیکره جامعه انسانی است و شخصیت، رفتار، فرهنگ و اندیشه او، نقش مهمی را در شکل‌گیری جامعه انسانی ایفا می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به آیه 59 سوره احزاب که در آن به لزوم و ضرورت حفظ حجاب و عفاف اشاره شده است، به اثرات حجاب گفتاری و رفتاری اشاره کرد و افزود: امنیت و آرامش اجتماعی و فردی یکی از اثرات مهم تقید افراد در جامعه به مؤلفه‌های حجاب و عفاف است.

حجت‌الاسلام محمدلو خاطرنشان کرد: افراد در جامعه به حجاب اجتماعی که شامل حجاب گفتاری و رفتاری است، مزین شوند جامعه می‌توان مسیر توسعه و تعالی خود را در بستری آرام ، امن و پویا طی کند.

رئیس تبلیغات اسلامی سلماس در پایان یکی از فلسفه‌های مهم وجوب حجاب و عفاف را صیانت از بنیان خانواده عنوان کرد و افزود: پایبندی افراد در جامعه به حجاب و عفاف باعث می‌شود حرمت‌های خانوادگی حفظ شود.

captcha