عملکرد صحیح مداح و روحانی، شور حسینی را در عزاداری‌ها تثبیت می‌کند
کد خبر: 1464481
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

عملکرد صحیح مداح و روحانی، شور حسینی را در عزاداری‌ها تثبیت می‌کند

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی ابهر با بیان اینکه روحانی و مداح نیاز اساسی مجالس عزای حسینی بوده و حضور آنان لازم و ملزوم یکدیگر است، گفت: در صورت اقدام صحیح و کامل این دو، شعور حسینی در مجالس عزای سیدالشهدا(ع) تثبیت می‌شود.

حجت‎الاسلام حسن محمدی، رئیس تبلیغات اسلامی ابهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: روحانی، مداح و مردم سه ضلع تأثیرگذار مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) هستند که دشمن با برنامه‌ریزی و نفوذ در این زمینه می‎خواهد به اهداف شوم خود دست یابد و در این زمینه تحریف واقعه عاشورا یکی از توطئه‎های دشمنان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در همین خصوص کانون مداحان در سطح کشور و به تبع آن در استان‎ها و شهرستان‎ها راه‎اندازی شده است تا از ورود تحریفات در روضه‎های حسینی جلوگیری شود.

رئیس تبلیغات اسلامی ابهر با بیان این‌که روحانی و مداح نیاز اساسی مجالس عزای حسینی بوده و حضور آنان لازم و ملزوم یکدیگر است، بیان کرد: روحانی مسائل را تبیین کرده و مداح بیان احساسات را برعهده دارد که اگر این هر دو اتفاق افتاد، شعور حسینی در مجالس عزای سیدالشهدا(ع) تثبیت می‌شود.

حجت‎الاسلام محمدی تصریح کرد: درحال حاضر 210 مداح در شهرستان ابهر مشغول به فعالیت هستند که برای آنان پرونده تشکیل شده و بیمه پرداخت می‌شود.

وی متذکر شد: امسال در مورد آمادگی مداحان برای حضور در مجالس نیز جلسه‌ای با حضور اکبر نوربهمنی، رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان زنجان برگزار شده و پس از آن نیز مداحان با حضور در دفتر امام جمعه ابهر به تبادل نظر در مورد مداحی پرداختند.

این مقام مسئول در پایان گفت: مداحی ظرفیت بسیار عظیمی است که اگر از آن غفلت شود صدمات جبران‎ناپذیری بر پیکره فرهنگ عاشورا در جامعه کنونی وارد می‌شود.

captcha