عظمت اسلام در جهان با اتحاد كشورهای اسلامی محقق می‌شود
کد خبر: 1766934
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹

عظمت اسلام در جهان با اتحاد كشورهای اسلامی محقق می‌شود

گروه سياسی: رئيس قوه قضائيه در ديدار با نخست‌وزير سابق تركيه تصريح كرد: اتحاد و همبستگی واقعی كشورهای اسلامی به عزت و عظمت اسلام در جهان و كاهش توطئه‌های غرب عليه اسلام منجر شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی قوه قضائيه، آيت‌الله سيدمحمود هاشمی شاهرودی رئيس قوه قضائيه در ديدار با نخست‌وزير سابق تركيه اتحاد حقيقی كشورهای اسلامی را ضرورت انكارناپذير دنيای معاصر توصيف كرده و گفت: كشورهای اسلامی بايد يك كار جدی برای ايجاد يك اتحاديه حقيقی و مؤثر انجام دهند.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: اتحاد و همبستگی واقعی كشورهای اسلامی به عزت و عظمت اسلام در جهان و كاهش توطئه‌های غرب عليه اسلام منجر شود.
وی افزود: مواضع ملت مسلمان تركيه در خصوص فلسطين و جنايات رژيم صهيونيستی در غزه بسيار خوب بود و دولت فعلی اين كشور نيز مواضع مناسبی در اين خصوص اتخاذ كرده است.
رئيس قوه قضائيه گفت: كشورهايی مانند ايران و تركيه كه جايگاه مناسبی در جهان اسلام دارند می‌توانند در كنار يكديگر موجبات عزت و سربلندی مسلمان را فراهم كنند.
شاهرودی تاكيد كرد:‌ تجربه تشكيل اتحاديه‌هايی مانند گروه (D8) تجربه خوبی است و كشورهايی مانند ايران و تركيه كه جايگاه مناسبی در جهان اسلام دارند می‌توانند در كنار يكديگر موجبات عزت و سربلندی مسلمان را فراهم كنند.
در اين ديدار نحم‌الدين اربكان نخست‌وزير سابق تركيه نيز با اشاره به اعتقاد عميق ملت تركيه به اسلام گفت:‌ متاسفانه تلاش‌های زيادی برای دور كردن مسلمانان از اصل و هويت واقعی و اسلامی آنان صورت گرفته اما اينك وقت آن فرا رسيده است كه مسلمانان و كشورهای اسلامی با يك اتحاد و هماهنگی مناسب به اصل و هويت واقعی خود برگردند.
اربكان تاكيد كرد: در دنيای فعلی تنها راه حل مقابله با توطئه دشمنان و صهيونيست‌ها اين است كه دنيای نوين اسلامی را تاسيس كنيم چرا كه سعادت بشريت بدون اسلام معنا ندارد.
captcha