جهاد علمی عامل رفع مشکلات اقتصادی است
کد خبر: 2611125
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
مسئول سازمان بسیج علمی لرستان:

جهاد علمی عامل رفع مشکلات اقتصادی است

گروه سیاسی: جهاد مستمر علمی به‌منظور کسب مرجعیت علمی در جهان مستلزم تولید علم در کشور است که تحقق این مهم گام مؤثری در جهت رفع مشکلات اقتصادی خواهد بود.

محمد رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی ـ پژوهشی و فناوری استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: امروز مقوله «علم» در کنار اقتصاد و فرهنگ به‌عنوان یکی از اولویت‌های سه‌گانه کشور مطرح است و مقام معظم رهبری سیاست‍‌های علمی و فناوری را مطرح کرده‌اند.
وی بیان کرد: جهاد مستمر علمی به‌منظور کسب مرجعیت علمی در جهان مستلزم تولید علم در کشور است که تحقق این مهم گام مؤثری در جهت رفع مشکلات اقتصادی خواهد بود.
رحیمی بیان کرد: کشور ما استحقاق رسیدن به درجات بالای علمی را دارد لذا باید به ارائه راهکارهای عملیاتی برای پیشرفت علمی کشور پرداخت نه این‌که صرفاً به برخورد شعاری و تشریفاتی با شعار سال و مقوله علم اکتفا کنیم.
مسئول سازمان بسیج علمی ـ پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به ضرورت حرکت به سوی علوم کاربردی، تصریح کرد: امروز در جامعه فارغ‌التحصیلان و نیرو‌های جوان و متخصص فراوانی وجود دارد؛ لذا ما از لحاظ تولید علم مشکلی نداریم اما مسئله این است که ما نتوانستیم علم را به ثروت تبدیل کنیم و آن را به مصرف جامعه برسانیم.
محمد رحیمی عنوان کرد: آن چیزی که در سیاست‌های کلی علم و فناوری حائز اهمیت است، بحث افزایش سهم اعتبارات علم و فناوری از درآمد ملی است که این موجب تقویت اقتصاد دانش‌بیان و به تبع افزایش میزان تولید ناخالص ملی می‌شود.

انرژی هسته‌ای بهانه‌ای برای حضور آمریکا در خلیج‌فارس

وی با بیان این‌که منابع انرژی جهان از سال 1972 رو به کاهش رفته است، تصریح کرد: خلیج فارس یکی از معادن غنی انرژی در جهان است و ادعای امریکا مبنی‌بر عدم صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران، بهانه‌ای برای حضور او در خلیج‌فارس و استعمار نفت و انرژی‌های این منطقه است.
رحیمی ادامه داد: کشور امریکا با وجود این‌که شش درصد از جمعیت دنیا را در اختیار دارد، مصرف‌ کننده 35 درصد از انرژی‌های جهان است به عبارت دیگر آمریکا در طول سال، 12 هزار کیلووات ساعت مصرف انرژی دارد در حالی‌که این رقم در ایران 100 تا200 کیلو وات ساعت است.
مسئول سازمان بسیج علمی ـ پژوهشی و فناوری استان لرستان شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از ارکان اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: در حال حاضر 3700 شرکت دانش‌بنیان در کشور ثبت شده که این رقم باید به تعداد 20 هزار افزایش یابد. این شرکت‌ها را نخبگان اداره می‌کنند و نخبه صرفاً کسی نیست که در کنکور رتبه تک رقمی راکسب کرده باشد بلکه کسی است که در وهله اول برای کشورش مفید باشد، سپس اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان که یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است سوق دهد.

captcha