کد خبر: 2611587
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
معاون مؤسسه نورالزهرا(س) زنجان عنوان کرد:

ضرورت آشنایی بیشتر حوزه‌های علمیه با فضای مجازی

گروه فضای مجازی: با وجود فعالیت‌هایی که به صورت جسته و گریخته در مدارس علمیه در راستای آشنایی طلاب با فضای مجازی انجام می‌شود، امروز نیاز به ایجاد نهضت آشنایی با نرم‌افزارهای ارتباط جمعی در حوزه‌های علمیه نیز داریم.

لیلا سپهری، معاون فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با تأکید بر لزوم آشنایی طلاب حوزه‌های علمیه با فضای مجازی و نحوه کاربری در این فضا، گفت: یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر مورد توجه مسئولان در این مدرسه علمیه قرار گرفته است، آموزش نحوه کاربری در فضای مجازی و استفاده از نرم‌افزارهای پژوهشی است.
وی افزود: یکی از اهدافی که از این آموزش‌ها دنبال می‌شود، آشنایی طلاب با روش‌های نوین پژوهش در امور دینی است که به آنها کمک می‌کند تا اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف دینی و اجتماعی به‌روز کرده و از فضای مجازی برای ارائه پژوهش‌های مفید و کارآمد بهره‌مند شوند.
معاون فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان با تأکید بر این‌که قلم زدن طلاب حوزه‌های علیمه در فضای مجازی، یکی از اهدافی است که از آشناسازی آنها با نحوه کاربری در این فضا دنبال می‌شود، ابراز کرد: امروز مبارزه با دشمن، جنبه نرم‌افزاری به خود گرفته و طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه باید توانایی تبلیغ دین در این فضا را داشته باشند.

دغدغه فعالیت‌های فرهنگی در سطح 2 حوزه‌های علمیه بیشتر است
سپهری تصریح کرد: با وجود فعالیت‌هایی که به صورت جسته و گریخته در مدارس علمیه در راستای آشنایی طلاب با فضای مجازی انجام می‌شود، امروز نیاز به ایجاد نهضت آشنایی با فضای مجازی در حوزه‌های علمیه نیز داریم.
وی با تأکید بر این‌که طلاب در مراحل تحصیل خود در سطح 3 حوزه‌های علمیه، نیازهای مخاطبان خود به ویژه قشر جوان را به خوبی می‌سنجند، اظهار کرد: بسیاری از طلاب علاقه‌مند به آشنایی با ابزارهایی همچون فضای مجازی، وارد این فضا شده و تبلیغ دین را بر حسب نیاز مخاطبان در این فضا پی می‌گیرند.
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این‌که در حوزه آشناسازی طلاب با نرم‌افزارهای مرتبط با فضای مجازی در مدارس علمیه با نقص مواجه هستیم، عنوان کرد: نمی‌توان علاقه و آگاهی طلاب به فراگیری نحوه استفاده از این نرم‌افزارها را به یک سو جهت داد؛ از این‌رو تنها عده‌ای از طلاب به شکلی فعال و آگاهانه وارد این فضا می‌شوند.
معاون فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به این که طلاب حوزه‌های علمیه در سطوح بالا، دروس سنگین‌تری نسبت به دیگر مقاطع دارند، بهتر است آغازگر این نهضت، مدارس علمیه سطح دو باشند، چراکه دغدغه فعالیت‌های فرهنگی در این مدارس بیشتر است.
سپهری در پایان یادآور شد: امروز آشناسازی طلاب با فضای مجازی به عنوان امری ضروری مطرح است و باید پیش از ورود به حوزه نرم‌افزارهای مرتبط با شبکه‌های اجتماعی تلفن‌های همراه، آنها را با فضای مجازی و نحوه کاربری در آن آشنا ساخت.

captcha