آموزش مربیان مهدهای کودک در خصوص تعلیم مفاهیم دینی
کد خبر: 2615163
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
رضایی اعلام کرد:

آموزش مربیان مهدهای کودک در خصوص تعلیم مفاهیم دینی

گروه جامعه: رئیس اداره امور پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران از برگزاری دوره های ویژه «آموزش تخصصی مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی» با هدف آموزش نحوه ارائه مباحث دینی به کودکان خبر داد.

هادی رضایی، رئیس اداره امور پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه در سه ماهه سوم سال جاری برنامه های آموزشی مختلفی مانند بحث آسیب شناسی فضای مجازی در خانواده ها از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران به خانواده ها ارائه می شود، گفت: این طرح با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان های تهران و انجمن اولیا و مربیان صورت می گیرد.

وی «آسیب شناسی روابط انسان ها به خصوص والدین و فرزندان در فضای مجازی»، «انواع ناهنجاری های فضای مجازی و بحران هویت»، «چگونگی کنترل و برون رفت از آسیب های فضای مجاری» و «تأثیر فضای مجازی بر ذهن» را موضوع های اموزشی مطرح برای خانواده ها در این دوره آموزشی عنوان کرد و گفت: تاکنون 50 جلسه از این دوره ها در مناطق مختلف تهران برگزار شده و در هر دوره 130 نفر شرکت کرده اند.

رضایی «آموزش تخصصی مداحان و ستایش گران اهل بیت (ع)» را از دیگر برنامه های آموزشی این اداره کل برشمرد و عنوان کرد: «تقویت مداحی»، «آسیب شناسی عزاداری» و «رشد و ارتقای معرفتی مداحان» مباحثی است که در این دوره ها مورد توجه قرار دارد.

وی از پیش بینی آموزش بیش از دو هزار مداح در این دوره های آموزشی طی سه ماهه سوم سال جاری خبر داد و افزود: دوره های آموزش مسئولان هیئت ها و تشکل های دینی و دوره های آموزش تخصصی معلمان و اساتید دوره متوسطه نیز در حال اجرا است.

رئیس اداره امور پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه از «آموزش تخصصی مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی» سخن گفت و اظهار کرد: «شیوه انتقال مفاهیم دینی به کودکان»، «مفهوم شناسی تربیت دینی»، «جایگاه تربیت دینی از منظر اسلام»، «رشد و تکامل شخصیت و ارتباط آن با تربیت دینی» و «ضرورت تربیت دینی کودکان با تکیه بر دیدگاه های امام راحل و مقام معظم رهبری» مباحثی هستند که مربیان مهدهای کودک در این دوره ها با آنها آشنا می شوند.

وی با اشاره به اینکه این دوره ها در شهرستان ورامین، قدس، آموزش و پرورش منطقه 3 و 5 در حال اجرا است، در پاسخ به این سؤال که آیا تمامی مربیان مهدهای کودک در این دوره ها شرکت می کنند، گفت: تلاش داریم با همکاری بهزیستی و اداره کل آموزش و پرورش استان تهران بیشتر از میزانی که به ما اعلام شده مربیان مهدهای کودک را زیر پوشش قرار دهیم.

رضایی در پایان گفت: بحثی هم با عنوان «تحکیم بنیان خانواده» داریم که مخصوص اولیای دانش آموزان، کارکنان، کادر آموزش و پرورش و زوج های جوان است که طی آن مباحثی مانند: آداب معاشرت و نحوه تعالم خانواده، رابطه رعایت عفاف و حجاب با تحکم بنیان خانواده، تأثیر فضای مجازی بر روابط افراد خانواده و چگونگی جلوگیری از آسیب های موجود در این حوزه مطرح می شود.

captcha