مراسم تعزیه‏‌خوانی در تکیه حسینی ارمغانخانه اجرا می‌شود
کد خبر: 2617299
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
در آستانه اربعین حسینی؛

مراسم تعزیه‏‌خوانی در تکیه حسینی ارمغانخانه اجرا می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان از برگزاری مراسم تعزیه ‏خوانی در تکیه حسینی ارمغانخانه زنجان در آستانه اربعین حسینی خبر داد.

سیروس رستمی، رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‏‌المللی قرآن ایران (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، مراسم تعزیه‏‌خوانی از بعد از ظهر امروز آغاز شده و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: این مراسم تعزیه‎خوانی در روز نخست به شهادت امام حسن مجتبی (ع) پرداخته و در روز دوم شهادت امام رضا (ع)، روز سوم بازار شام و در روز اربعین حسینی نیز ویژه برنامه خاصی به مناسبت اربعین حسینی برگزار می‎شود.
رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان تصریح کرد: در این مراسم تعزیه‌‏خوانی 10 هنرور همکاری می‎کنند که شامل نیروهای بومی و غیربومی از شهرهای کردستان، قم و همدان است.
رستمی خاطرنشان کرد: مراسم تعزیه ‏خوانی همه ساله با آغاز ماه محرم در تکیه حسینی ارمغانخانه آغاز شده و به مدت 14 روز به طول می‎انجامد و سپس نیز در ماه صفر به مناسبت اربعین حسینی به مدت 4 روز اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: مراسم تعزیه ارمغانخانه زنجان 400 سال قدمت دارد و در سال 89 در شمار میراث معنوی ایران به ثبت رسیده است.
این مقام مسئول در پایان گفت: امید می‌رود تا با برگزاری این مراسم، گامی در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در بین مردم برداشته و در این راه موثر واقع شویم.

captcha