فرهنگ پژوهش در بسیج علمی کشور نهادینه می‌شود
کد خبر: 3252721
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
قدیانی:

فرهنگ پژوهش در بسیج علمی کشور نهادینه می‌شود

گروه اندیشه: رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: سیاست ما در مجموعه بسیج این است که فرهنگ پژوهش و حرکت به سمت مسائل علمی را به عنوان سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حسین قدیانی، رئیس بسیج علمی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با بیان اینکه سیاست‌های که ما در مجموعه بسیج دنبال می‌کنیم مساله محور بودن فعالیت‌ها است، گفت: باید فرهنگ پژوهش و حرکت به سمت مسائل علمی  را به عنوان سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی اظهار کرد: طی چند سال اخیر بیش از 7 هزار طرح پژوهشی دانش بنیان به سازمان بسیج علمی کشور ارائه شده که پس از ارزیابی و بررسی بیش از یک هزار و پنجاه طرح تأیید شده است.
قدیانی با بیان اینکه  برخی از این طرح ها به صنعت ارجاع داده شده و برخی دیگر تحت حمایت‌های بلاعوض بسیج علمی قرار گرفته است، تصریح کرد: طرح‌های که قابلیت تجاری‌سازی دارند به کمک بسیج علمی کشور به سمت تجاری‌سازی هدایت می-شوند.
رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور عنوان کرد: بیشتر پروپوزالهای ارائه شده در حوزه برق و الکترونیک و مکانیک هستند که با عملیاتی کردن این طرح‌ها تعداد شرکت‌های دانش بنیان کشور افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیانی که برپایه حل مشکلات شکل می‌گیرند سودمندی بیشتری دارند، افزود: اگر مجموعه پژوهشی کشور، دانشجویان و استادان علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی ناظر بر حل مشکلات حرکت کنند محصول پژوهشی آنها بازار خوبی ایجاد می‌کند و تحت حمایت بسیج علمی کشور قرار می‌گیرند.
قدیانی از حمایت بسیج علمی کشور برای گسترش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و ادامه داد: البته در این میان شرکت‌های دانش بنیانی هم شکل می‌گیرند که محصول تولیدی‌شان نیاز بازار را تأمین نمی‌کنند بنابراین این شرکت‌ها توسعه نمی‌یابند.

captcha