برپایی محافل انس با قرآن‌کریم در کتابخانه‌های خدابنده در رمضان
کد خبر: 3323405
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

برپایی محافل انس با قرآن‌کریم در کتابخانه‌های خدابنده در رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امورکتابخانه‌های شهرستان خدابنده، با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن‌کریم در کتابخانه‌های این شهرستان،گفت: در طول رمضان این محافل در کتابخانه‌ها دایر است تا بدین وسیله آحاد مردم با مفاهیم و معانی قرآن مأنوس شوند.

سید مهدی موسوی،مسئول امورکتابخانه‌های شهرستان خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان،با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن‌کریم در کتابخانه‌های این شهرستان،اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان این محافل در کتابخانه‌ها دایر است تا بدین وسیله آحاد مردم با مفاهیم و معانی قرآن مأنوس شوند.
وی ادامه داد: قرآن والاترین معجزه الهی و قانون اساسی اسلام است. که سعادت فردی و اجتماعی جامعه اسلامی در گرو انس با این کتاب آسمانی و عمل به آن است. و نگاه به آن باید یک نگاه عبرت آموز باشد.
مسئول امورکتابخانه‌های شهرستان خدابنده قرآن را عامل وحدت و انسجام در میان مسلمانان دانست و گفت: این کتاب آسمانی کشتی نجات بشر از ناپایداری‌ها و ناملایمات زندگی است و هر کسی خود را به این کشتی نجات برساند سعادت اخروی و دنیوی را نصیب خود کرده است.
موسوی توسعه و ترویج قرآن در جامعه، رشد و تعالی معرفت دینی در پرتو انس با قرآن‌کریم، ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی و استماع قرائت قرآن، معطر نمودن فضای جامعه به نور تلاوت قرآن، ترویج هنر تلاوت قرآن را از جمله اهداف برپایی محافل انس با قرآن‌کریم در کتابخانه‌های این شهرستان عنوان کرد.
وی در پایان یادآور شد:به دلیل کمبود فضای موجود در کتابخانه‌های این شهرستان برای برپایی محافل انس با قرآن‌کریم،با هماهنگی با هیئت امنای مساجد این برنامه در مساجد هم‌جوار با کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

captcha