همایش «لبیک یاحسین» در آذربایجان‏‌شرقی برگزار می‎‏شود
کد خبر: 3384984
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
درقالب طرح بصیرت عاشورایی؛

همایش «لبیک یاحسین» در آذربایجان‏‌شرقی برگزار می‎‏شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری همایش «لبیک یاحسین» درقالب طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان‏‌‏شرقی خبر داد.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی از برگزاری همایش «لبیک یاحسین» همزمان با آغاز ماه محرم در این استان خبر داد و گفت: این همایش در قالب طرح بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور از اول تا 13 محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‎‌شود که هدف از این طرح تبیین واقعه کربلا و استفاده از ظرفیت معنوی امامزادگان است.

وی ادامه داد: در تبریز همایش لبیک یا حسین روز پنجشنبه 23 مهر ماه سالجاری در امامزاده سیدحمزةبن موسی‌‎بن‌الجعفر(ع) برگزار می‎‌شود که ذکر مصائب سیدالشهدا توسط خطبای مشهور این شهر، مداحی در رثای آن امام همام توسط قلیزاده، مداح اهل بیت(ع) و سخنرانی برای روشنگری جنایات آل‎‏سعود درخصوص وقایع یمن و فاجعه منا ازجمله برنامه‌های این همایش خواهد بود.

حجت‌الاسلام مشهوری با بیان اینکه برپایی خیمه‌های معرفت، محفل انس با قرآن، همایش احلی من‏‌العسل، همایش شیرخوارگان حسینی، همایش رهروان زینبی و... از دیگر برنامه‏‎‌های اندیشیده شده از سوی این اداره‎کل برای اجرا در ماه محرم خواهد بود، تأکید کرد: بیان واقعیات عاشورا و انتقال اهداف و پیام‌های امام حسین و یارانش باید در اولویت مداحان و سخنرانان در جلسات ایام محرم باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری برنامه‌های مناسبتی در امامزادگان تبیین ابعاد مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه درباره اهداف والای نهضت حسینی است، تصریح کرد:  گسترش و تعمیق بصیرت، تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین عموم مردم نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه درخواست اعزام 14 مبلغ از قم را داشته‏‌ایم، گفت: روحانیون بومی استان و همچنین روحانیون اعزامی نسبت به تبلیغ و ترویج احکام دینی و پاسخگویی به شبهات زائران و مراجعه‎کنندگان اقدام خواهند کرد.

یادآور می‏‌شود، همایش لبیک یا حسین در تبریز، روز پنجشنبه 23 مهر ماه سالجاری از ساعت 16 تا 18 در امامزاده سیدحمزةبن موسی‌‎بن‌الجعفر(ع) برگزار می‎‌شود.

captcha