برگزاری «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۸۰ نقطه از سیستان وبلوچستان
کد خبر: 3384996
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

برگزاری «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۸۰ نقطه از سیستان وبلوچستان

گروه اجتماعی: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: ویژه‌برنامه فرهنگی «سوگواره بصیرت عاشورایی» ویژه ایام محرم و صفر از پنجشنبه، ۲۳ مهرماه در سطح بقاع متبرکه و مساجد استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان وبلوچستان گفت: ویژه‌برنامه فرهنگی «سوگواره بصیرت عاشورایی» ویژه ایام محرم و صفر از پنجشنبه، 23 مهرماه در سطح بقاع متبرکه و مساجد استان برگزار می‌شود.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: با تشکیل ستاد سوگواره بصیرت عاشورایی در اداره کل، برنامه‌ریزی لازم جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم ویژه ایام محرم و اجرای صحیح و بادقت نیت واقفین صورت گرفته است.
وی افزود: 80 پایگاه بصیرت عاشورایی با مدیریت مستقیم اداره اوقاف در سطح بقاع متبرکه و مساجد استان ایجاد شده که دراین پایگاه‌ها برنامه‌های متنوعی از جمله مجالس وعظ، پاسخگویی به شبهات و سوالات جوانان، روشنگری از طریق انتقال بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قیام عاشورا و توزیع کتب فرهنگی در این خصوص صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: 15 پایگاه در زاهدان، 25 پایگاه در بلوچستان بویژه در ایرانشهر و دلگان و همچنین 40 پایگاه در منطقه سیستان ایجاد و تدابیر لازم جهت استقبال از میهمانان عزادار اباعبدالله الحسین(ع) انجام شده است.
تدینی با اشاره به اعزام مبلغ و برپایی خیمه‌های معرفت با برنامه‌های متنوع و روشنگرانه، اظهار کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی از محل اجرای نیت واقفین در استان به دنبال برچیدن خرافات، برگزاری مراسم سودمند و اطعام عزاداران و روشنگری در زمینه حقیقت واقعه کربلا در بین جوانان و اقشار مختلف جامعه استان است.

captcha