طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه کاشان برگزار می‌شود
کد خبر: 3385460
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه کاشان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و همزمان با سراسر کشور، طرح بصیرت عاشورایی در ۴۷ بقاع متبرکه کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر جنتی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان امروز، 22 مهرماه در جلسه فرهنگی بقاع متبرکه کاشان، اظهار کرد: واقعه کربلا یکی از بزرگترین وقایع تاریخ اسلام است و به همین دلیل باید ترویج فرهنگ عاشورا و فلسفه این واقعه به درستی انجام شود.
وی افزود: معرفت عاشورایی، معرفتی همراه با عشق است و معرفتی که با عشق به حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آمیخته باشد پرحرارت، پرسوز و گداز و موجب ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان بیان کرد: معرفتی که عشق همراه آن نباشد، همچون وسیله‌ای است که چراغ آن سالم و روشن، اما موتور محرک آن خاموش است و عشقی که معرفت پشتوانه آن نباشد به خودرویی می‌ماند که از موتور سالم و پر انرژی برخوردار است، اما در تاریکی‌ها از هر نوع چراغی بی‌بهره است.
جنتی گفت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع)، شیرخوارگان حسینی(ع)، همایش نوجوانان حسینی(ع)، برنامه‌های ویژه روز تاسوعا و عاشورا، برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در بقاع متبرکه، حضور هیئت‌ها و تجمع آن‌ها در بقاع متبرکه، برپایی مراسم سخنرانی و مدیحه‌سرایی، اطعام عزاداران، برپایی زیارت عاشورای امام حسین(ع)، برپایی خیمه معرفت، مراسم عزاداری حضرت امام سجاد(ع)، برپایی همایش رهروان زینبی ویژه بانوان، همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی، مراسم اربعین حسینی، و تجمع بزرگ لبیک یا رسول‌الله از مهمترین برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت است.

captcha