اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۶۵۰ نقطه فارس/ طنین نوای «لبیک یاحسین(ع)» در اول محرم
کد خبر: 3385504
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
حسینی خبر داد:

اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۶۵۰ نقطه فارس/ طنین نوای «لبیک یاحسین(ع)» در اول محرم

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف فارس از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۶۵۰ نقطه این استان خبر داد و گفت: در روز اول محرم، با اجتماع مردم در بقاع متبرکه نوای «لبیک یاحسین(ع)» در فارس طنین‌انداز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 22 مهر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام، گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ایام محرم در بقاع متبرکه استان فارس اجرا می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه هر سال سعی شده با شکوه‌تر از گذشته برگزار کنیم، افزود: بیش از 80 درصد درآمد موقوفات مربوط به عزاداری، اطعام و سوگواری امام حسین(ع) است و این طرح در بیش از 650 نقطه فارس اجرایی می‌شود و طرح از محل اجرای نیات واقفین اجرایی خواهد شد.
حسینی با تأکید بر اینکه این طرح طی 2 ماه از ابتدای محرم تا انتهای صفر برگزار می‌شود، گفت: در این راستا اعزام مبلّغین به سراسر استان خواهیم داشت که 204 نفر مبلّغ از قم و 100 نفر از مبلّغان استان فارس به نقاط مختلف استان فارس اعزام خواهند شد ضمن اینکه 300 نفر روحانی ثابت امامزادگان در آن بقاع اجرایی می‌کنند.
معاون فرهنگی اوقاف فارس در تشریح برنامه‌های این سوگواره اضافه کرد: روز دوم محرم مصادف با ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا اجتماع مردم در بقاع متبرکه را با عنوان «لبیک یا‌حسین(ع)» خواهیم داشت که امسال به دلیل تداخل با برنامه شیرخوارگان این برنامه عصر پنج‌شنبه، اول محرم برگزار می‌شود و شاخص‌ترین برنامه‌های این قسمت در حرم مطهر علی بن‌حمزه(ع) برپا خواهد شد.
این مقام مسئول از برگزاری طرح شیرخوارگان در امامزاده سید محمد(ع) محله صغاد را خواهیم داشت و دیگر بقاع شاخص سایر شهرستان‌ها خبر داد و تاکید کرد: همایش بزرگ «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در روز متعلق به حضرت قاسم‌بن الحسن(ع) با هماهنگی آموزش و پرورش در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در روز ششم محرم مصادف با 28 مهر ماه و قدمگاه حضرت عباس(ع) در خیابان قدمگاه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی بحث نماز جماعت و همچنین طنین انداز شدن شعار «هیهات منا‌الذله» در روز عاشورا را خواهیم داشت، تأکید کرد: روز 12 محرم در این روز همایش «رهروان زینبی» با حضور بانوان در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه بیش از 500 موقوفه برای موقوفه برای عزاداری امام حسین‌(ع) داریم، افزود: دهه آخر صفر قرائت زیارت اربعین را داریم و همچنین، تجمع بزرگ «لبیک یا رسول‌الله(ص)» را در راستای پاسخ‌گویی به یاوه گویان خواهیم داشت.

captcha