امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فناوری بین جهاددانشگاهی و پارک فناوری پردیس
کد خبر: 3481398
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فناوری بین جهاددانشگاهی و پارک فناوری پردیس

گروه جامعه: تفاهم نامه همکاری‌های فناوری امروز، 17 اسفندماه، بین پارک فناوری پردیس و جهاد دانشگاهی کشور امضا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری‌های فناوری امروز، 17 اسفندماه، بین پارک فناوری پردیس و جهاد دانشگاهی کشور برگزارشد.

در این مراسم که با حضور مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، طیبی بر ضرورت حمایت از تولید ملی و اقتصاد دانش بنیان تأکید و تصریح کرد: مبنای اقتصاد دانش بنیان فناوری‌های نو با قابلیت رقابت است.

وی با بیان اینکه تولید فناوری برای بسیاری از دستگاه‌ها اقتصادی نیست گفت: بهتر است این امر به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سپرده و از آنان خریداری شود. شرایط این تبادل در آینده نزدیک باید شکل گیرد.

راه‌اندازی فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی در سطح کشور با محوریت جهاد دانشگاهی

بنابر این گزارش، از جمله موضوعات این تفاهم نامه همکاری در راه‌اندازی فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی در سطح کشور با محوریت جهاد دانشگاهی است. در این راستا زیر ساخت شبکه فن بازار ملی ایران در توسعه فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی با محوریت جهاد دانشگاهی با درخواست و تقاضای واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی در سطح کشور بکار گرفته می‌شود. همچنین از توانمندی‌های تخصصی جهاد دانشگاهی به منظور رونق مبادلات فناورانه در مناطق کشور استفاده می‌شود.

برگزاری نشست‌های تخصصی تبادل فناوری و تورهای فناوری

همکاری در برگزاری نشست‌های تخصصی تبادل فناوری و تورهای فناوری نیز از دیگر موضوعات این تفاهم به شمار می‌آید که بر این اساس شناسایی نیازمندی‌های بخش صنعت در حوزه فناوری و دانش فنی، بررسی ظرفیت‌های موجود شرکت‌های فناوری و دانش بنیان در خصوص ارائه و انتقال فناوری‌ها و دانش فنی به سایر شرکت‌ها در داخل و خارج از کشور و همچنین استفاده از ظرفیت همکاری‌های بین‌المللی در مجموعه در حوزه تأمین نیازهای فناوری صنعت در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه در زمینه برگزاری تورهای فناوری و شرکت در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی براساس اولویت‌های شرکت‌های فعال در صنایع مهم کشور برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد و از ایجاد کنسرسیوم‌ها و شبکه‌های همکاری مشترک بین پارک و جهاد دانشگاهی در انجام پروژه‌های مشترک در داخل و خارج از کشور حمایت به عمل می‌آید.

همکاری در ایجاد ارتباط مستمر و پویا در زمینه توسعه و نفوذ فناوری‌های جدید در بین صنایع کشور و همکاری به منظور اطلاع رسانی به عرضه کنندگان و متقاضیان جهت حضور در نشست‌ها و تورهای فناوری از دیگر موضوعات این تفاهم نامه به شمار می‌آید.

همکاری در توسعه خدمات فناوری

بر اساس این تفاهم نامه همکاری در توسعه خدمات فناوری با استفاده ازظرفیت متقابل مراکز خدمات تخصصی فناوری پارک و جهاد دانشگاهی به منظور ارائه خدمات تجاری سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه تجاری سازی طرح‌های فناورانه و دانش بنیان نیز مد نظر قرار گرفت.

اطلاع رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌های دو مجموعه در جوامع هدف

طرفین این تفاهم نامه متعهد شدند که در حوزه اطلاع رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌های دو مجموعه در جوامع هدف همکاری‌های متقابلی داشته باشند به نحوی که امکان تبادل اطلاعات دو مجموعه از طریق درگاه‌های اینترنتی ایجاد شود و همکاری‌های مشترک در زمینه انتشار اخبار دستاوردها و فعالیت‌های فناورانه با استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه شکل گیرد.

همکاری در زمینه تبادل فناوری بین هشت کشور اسلامی عضو گروه D8

همکاری در زمینه تبادل فناوری بین هشت کشور اسلامی عضو گروه D8 در قالب شبکه موسوم به D8-TTEN از طریق عرضه محصولات فناورانه و نیز احصای نیازهای فناورانه کشور و همچنین مشارکت در موضوع جایزه انتقال فناوری شبکه D8TTEN و فعالیت‌های آموزشی شبکه نیز از دیگر موضوعات این تفاهم نامه به شمار می‌آید.

این تفاهم نامه در شش ماده و دو تبصره در دو نسخه یکسان به امضا رسید و برای دو سال نیز اعتبار دارد و با اعلام قبلی یکی از طرفین قابل فسخ است.

captcha