حضرت‌ زهرا(س) الگویی از پایبندی به ولایت را ارائه دادند
کد خبر: 3484970
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
آذرشب:

حضرت‌ زهرا(س) الگویی از پایبندی به ولایت را ارائه دادند

کانون خبرنگاران نبأ: عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حضرت‌زهرا(س) الگویی از پایبندی به ولایت را ارائه دادند، افزود: پیام و سخن ایشان همواره برای احیای مردم بوده است، چنانکه در خطبه‌شان همواره یادآوری می‌کند که شما چه بودید و خداوند بعد از نزول وحی و رسالت پیامبر شما را در چه حالتی قرار داد، یعنی خداوند شما را به سمت تمدن‌سازی احیا کرد و سوق داد.

محمدعلی آذرشب، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران نبأ، ایکنا، در ‌پاسخ به سوالی مبنی بر نقش ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) در احیای دین، گفت: ولایت به معنای پیروی از الگویی ست که انسان را به سمت تکامل هدایت می‌کند، در حقیقت ولایت خدا این است که انسان را از ظلمات به نور هدایت می‌کند و به عبارت دیگر احیاگر است و کسی که در ظلمات زندگی می‌کند مرده است و کسی که از ظلمات منتقل می‌شود به نور یعنی زنده شد و ولایت خداوند باعث زنده شدن افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه ولایت طاغوتیان باعث مرگ و میر مردمان می‌شود، اظهار کرد: احیاگری در خط ولایت خدا است و خداوند مسیری را تعیین کرده و آن مسیر عبارت است از پیروی از الگوهایی که خداوند تعیین کرده و اولین الگویی که خداوند برای بشریت جهت احیاگری تعیین کرده پیامبر(ص) است و بعد از ایشان ائمه‌اطهار(ع) و اولیای دین ادامه دهنده این راه هستند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر احیاگری مسئله ولایت ادامه داد: پیام فاطمه زهرا(س) پیام احیاگری است ایشان از ولی دین که خدا، پدرش و همسرش علی‌بن‌ابی‌طالب هستند پیروی کرده است و هر کس که ولایتش از آن خدا، پیامبر و اولیاء خدا باشد از ظلمات به نور می‌رود یعنی از مرگ به احیاگری می‌رود.

آذرشب با بیان اینکه حضرت‌زهرا(س) الگویی از پایبندی به ولایت را ارائه دادند، افزود: پیام و سخن ایشان همواره برای احیای مردم بوده است، چنانکه در خطبه‌شان همواره یادآوری می‌کند که شما چه بودید و خداوند بعد از نزول وحی و رسالت پیامبر شما را در چه حالتی قرار داد، یعنی خداوند شما را به سمت تمدن‌سازی احیا کرد و سوق داد.

وی با اشاره به هدف احیاگری اولیاء دین، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید دارند که هدف اول جمهوری اسلامی بر‌پایی تمدن نوین اسلامی است که در راستای اهداف الهی، ائمه‌اطهار(ع) و اولیای دین یعنی احیاگری انسان‌ها است.

 عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه نقش احیاگری حضرت زهرا(س) امروزه نیز دیده می‌شود و حضرت زهرا(س) تنها زنی است که نام او بر دولت، دانشگاه و جبهه‌های مقاومت مشهود است، خاطر نشان کرد: دولت بسیار عظیم فاطمیون در شمال افریقا و همچنین یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علم جهان یعنی الازهر به نام حضرت زهرا(س) است.

آذرشب در پایان بیان کرد: اغلب قیام‌های آزادی‌بخش و عدالت‌خواه در طول تاریخ اسلام از فرزندان حضرت فاطمه(س) سرچشمه گرفته است، بنابراین فاطمیون (پیروان حضرت زهرا(س)) یک الگوی عظیمی در تاریخ اسلام برای عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی هستند و این همان احیاگری حضرت زهرا(س) است که این مسئله مربوط به پایبندی ایشان  به خدا و پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است.

captcha