تبیین ویژگی‌های هنرمندان انقلابی/ انتقال مفاهیم اقتصاد مقاومتی با تولیدات هنری میسر است
کد خبر: 3489037
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
زارع تشریح کرد:

تبیین ویژگی‌های هنرمندان انقلابی/ انتقال مفاهیم اقتصاد مقاومتی با تولیدات هنری میسر است

گروه هنر: رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در تبیین ویژگی‌های هنرمندان انقلاب، دشمن‌شناسی، بصیرت، عدالت‌طلب و معنویت‌افزا را از جمله این ویژگی‌ها برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم گرامی‌داشت سالروز تشکیل بسیج هنرمندان فارس با حضور جمعی از مسئولان استان فارس و مسئولان کانون‌های بسیج هنرمندان نقاط مختلف این استان در شیراز برگزار شد.
نیما زارع، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در این مراسم با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز تشکیل بسیج هنرمندان گفت: هدف برگزاری این هفته آن است که تبیین شود انقلاب اسلامی چه هنری را فی‌الوجود داشته و چه رویش‌ها و پرورش‌های استعدادهایی در طول عمر خود داشته است و هنرمندان انقلاب اسلامی نیز بتوانند این موارد را به خوبی به سمع و نظر مردم برسانند.
وی سخن گفتن درباره هنر انقلاب اسلامی را در بررسی اجزای آن دانست و افزود: برای سخن گفتن درباره هنر انقلاب اسلامی باید اجزای مختلف را به صورت جداگانه بررسی کنیم یعنی هم هنر و هم انقلاب اسلامی باید تحلیل شوند.
 زارع ابراز کرد: هدف تشکیل انقلاب اسلامی دستیابی به حیات طیبه قرآنی است یعنی تمام جهت‌دهی‌های ما باید به این صورت باشد که به حیات طیبه دست یابیم و این دغدغه‌ای بود که امام راحل از قبل از شکل‌گیری انقلاب اسلامی آن را داشتند.
 رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس عنوان کرد:‌ مکتب اسلام به دنبال این است که انسان‌ها را به آن سعادت واقعی که خدا برای او منظور کرده است، برساند لذا وقتی تشکیلات و مجموعه و حرکت و جریانی بخواهد این هدف را داشته باشد، باید تمام حرکت‌های خود مبتنی بر این مسئله قرار دهد ضمن اینکه ما از ابتدای خلقت بشریت اگر به این مسئله نگاه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که همیشه یک روند و طیف به سمت تحقق و رساندن انسان‌ها به کمال و خوبی‌ها بوده است اما یک طیف هم با آن مقابله کرده است.
 زارع با بیان اینکه برای تعریف هنر وهنرمند انقلاب اسلامی  4 ویژگی مطرح است، گفت: نخست اینکه دشمن را خوب بشناسد و بتواند خوب معرفی کند که در اینجا باید گفت دشمن از نگاه ما استکبار است و درجه یک‌ترین آن هم آمریکاست که مقام معظم رهبری نیز فرمودند وقتی می‌گوییم دشمن منظورمان همان آمریکاست.
 وی ادامه داد: دوم اینکه هنرمند باید عدالت طلب و عدالت‌خواه باشد و سوم بتواند معنویت‌افزا باشد یعنی بتواند رابطه بین خلق با خدا را ترمیم و تقویت کند و این بسط را انجام دهد و نکته آخر اینکه باید به روز باشد و اولویت‌ها را بشناسد و بداند نیاز ضروری امروز جامعه چیست و به موقع و به  هنگام رصد کرده و عمل کند.
 زارع اضافه کرد: مثال این نکته، فرمایشات مقام معظم رهبری درباره «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» است و به تبع وقتی که معظم‌له می‌گویند وظیفه همگانی است که هر کسی با توان و ظرفیت خود در جهت تحقق این معنا گام بردارد و در مجموعه ما که باید اولویت‌شناس باشیم، این مسئله در اولویت قرار گرفته است و یقیناً توسعه اندیشه استقلال همه جانبه به وسیله همین زیرساخت‌های اقدامات فرهنگی میسر می‌شود.
رئیس بسیج هنرمندان فارس با اشاره به نقش هنرمندان در تحقق شعار سال اظهار کرد: مطمئناً هنرمندان به عنوان مراجع اثرگذار فرهنگ و هنر باید کار را به سمتی ببرند که بتوان این مفاهیم را برای مردم عینی کنند چرا که هنری اثرگذار و ماندگار است که بتواند مفاهیم را به مردم خوب نشان دهد به عنوان مثال هنرمندان ما می‌توانند مباحث قناعت، تعاون و همکاری، خودباوری، تعصب و غیرت به ایرانی بودن و کار و غیره را با هنر خود به مخاطبان بفهمانند.
وی تأکید کرد: یکسری نکات درباره اقتصاد مقاومتی وجود دارد که باید به مردم خوب انتقال داده شوند و با سخنرانی هم میسر نیست و باید قلم زده شود، نقاشی کشیده شود و مستند ساخته و نماهنگ تولید شود.
رئیس بسیج هنرمندان فارس داشتن بصیرت شاخصه انقلابی بودن و بسیجی بودن دانست و گفت: هر کسی که به این نظام و انقلاب علاقه‌مند است، بسیجی است و به کارت و داشتن پرونده ربطی ندارد؛ داشتن بصیرت، شاخصه‌ای است که انقلابی بودن و بسیجی بودن واقعی را می‌رساند که با شاخصه اول می‌توان گفت همه ملت ایران به‌گونه‌ای بسیجی هستند اما نکته و شاخصه دوم آن است که باید بصیرت داشت یعنی هم دشمن و هم نیاز روز را شناخت و به موقع وارد عمل شد.
 وی گفت: هنرمند هم در زیرمجموعه بسیج باید بتواند با ابزار هنری همین مباحث و گفتمان انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلامی و مفاهیم مورد نیاز جامعه اسلامی را به جامعه انتقال دهد.
زارع با بیان اینکه بسیج هنرمندان متولی فرهنگ و هنر نیست بلکه متولی وزارت ارشاد است، گفت: ما دنبال این هستیم هر جا خلایی اتفاق افتاد و احیاناً  انحرافی در مسیر پیش آمد که برخی‌ها نادانسته و یا برخی دانسته در این زمینه برنامه‌ریزی کنند، با آن مقابله کنیم.
در ادامه این مراسم از تابلو شهید حسین محمد مرادپور، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس در  سال 95 رونمایی شد و از خانواده شهید سید مهدی رکنی، شهید شاخص سازمان بسیج هنرمندان فارس در سال 94 تجلیل به عمل آمد.
همچنین از علی صادقی، مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان استهبان، به عنوان کانون برتر و از مرضیه مرادی، مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان فارس و مریم همایونی، مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان فارس، به عنوان  انجمن‌های برتر در سال 94 و از محسن محمدی، معاونت بازرسی سازمان بسیج هنرمندان فارس، به عنوان مدیر بسیجی نمونه تقدیر به عمل آمد.
 یادآور می‌شود، در این مراسم  از کانون‌های بسیج هنرمندان جهرم، آباده، زرقان، مرودشت،لارستان، کازرون و مسئولان انجمن‌های ادبی و هنری سازمان بسیج هنرمندان فارس به پاس فعالیت های هنری و ادبی در طول سال گذشته تقدیر شد.
captcha