تعمیق باورهای دینی و اعتقادی؛ عامل اساسی در تحکیم بنیان خانواده
کد خبر: 3527887
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

تعمیق باورهای دینی و اعتقادی؛ عامل اساسی در تحکیم بنیان خانواده

گروه اجتماعی: کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: تعمیق باورهای دینی و اعتقادی عامل اساسی در تحکیم بنیان خانواده و مهم‌ترین راه در جلوگیری از طلاق و فروپاشی نظام خانواده است.

سارا حقی کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: برخورداری همسران از باورهای دینی و اعتقادی در تحکیم خانواده تأثیر اساسی دارد. بیگانگی و بی‌توجهی آنها به اعتقادات و باورهای مذهبی، باعث مشکلات جدی در زندگی خواهد شد.
کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به نقش باورهای دینی در زندگی اشاره کرد و افزود: باور به خدا، همه رفتارها و زندگی خانوادگی را به سوی کسب رضایت خداوند سوق می‌دهد. فردی که خدا را ناظراعمال خود می‌داند، تلاش می‌کند در برخورد با اعضای خانواده و انجام وظایف خانوادگی رضایت الهی را جلب کند در این میان روی گردانی از باورهای دینی و اعتقادی، آرامش و لذت را از زندگی می ستاند و موجب حیرت و سرگردانی و احساس پوچی می‌شود. ممکن است علی رغم امکانات مادی و رفاهی خوبی که دارد، اما زندگی آرام و مطمئنی نداشته باشد. حقی افزود: همسران از طریق الگو و اسوه بودن برای فرزندان، نقش موثری در گرایش فرزندان به عبادت و معنویت دارند و در خانواده‌ای که التزام عملی به اعتقادات و عبادات وجود دارد، آرامش روانی، نورانیت درونی ومسایل اخلاقی موج می‌زند، همچنین پیشرفت مادی و معنوی و حس وظیفه‌شناسی نسبت به دیگران در این خانواده‌ها بسیار بالا است.
دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: ایمان به خدا و راز و نیاز با او به انسان امید و توان می‌دهد و انسان احساس می‌کند به پناهگاه مطمئن و باقدرتی متکی است از این رو احساس نشاط و توانمندی می‌کند و این نشاط در زندگی خانوادگی تاثیرگزار بوده و در راستای آن جامعه نیز از پویائی و طراوت بالائی برخوردار خواهد بود.
captcha