تشکیل ستاد سوگواره بصیرت عاشوایی در ارومیه
کد خبر: 3533422
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

تشکیل ستاد سوگواره بصیرت عاشوایی در ارومیه

گروه اجتماعی: با حضور مسئولان فرهنگی، هیئت امناء امامزادگان و بقاع متبرکه، ستاد سوگواره بصیرت عاشوایی در ارومیه تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام عیسی برادری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور مسئولان فرهنگی، هیئت امناء امامزادگان و بقاع متبرکه و کارشناسان فرهنگی برگزار شد، با تشریح برنامه‌های ماه محرم و صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه  افزود: در سوگواره بصیرت عاشورایی برنامه‌هایی مانند لبیک یا حسین، رهروان زینبی، احلی من العسل و مراسم شیرخوارگان حسینی ویژه این ایام در بقاع متبرکه ارومیه  اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد: تجمع بزرگ عاشورائیان با عنوان 'لبیک یا حسین' ساعت 16 روز دوم محرم در امامزاده غریب حسن (ع) ارومیه برگزار می شودکه هدف اصلی برگزاری این مراسم، لبیک گویی به امام حسین(ع) است و این اعلام آمادگی به منظور این است که مردم در این زمان برای حجت خدا و ولی امر مسلمین همیشه آماده هستند.
حجت الاسلام برادری گفت: تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی نیز 16 مهرماه ساعت 16 در امامزاده غریب حسن (ع) ارومیه  و احلی من العسل  روز شنبه 6 محرم با حضور 5000 هزار دانش آموز در بقاع متبرکه ارومیه برگزار می شود.
رییس اوقاف ارومیه  همچنین از برپایی خیمه های معرفت خبر داد و گفت: این خیمه ها با حضور روحانیون متخصص برپا می شود و در آنها بخش هایی از جمله کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، مشاوره و پاسخ به سوالات شرعی دایر خواهد شد.
در این جلسه همچنین هیئت امناءمامزادگان و بقاع متبرکه ارومیه  در خصوص برگزاری مراسمات پیشنهاداتی مطرح و در مورد پاره ای از مشکلات مطالبی ارائه کردند.
captcha