برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 41 امامزاده البرز
کد خبر: 3534888
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 41 امامزاده البرز

گروه اجتماعی: مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز با تشریح برنامه‌های ماه محرم در این استان، گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان مقدس 41 امامزاده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی، مدیرکل اوقاف البرز روز یکشنبه، 11مهرماه در آستانه ماه محرم الحرام در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در ایام ماه محرم از 30 نفر از مبلغان حوزه علمیه قم و 10 نفر از مبلغان بومی برای برگزاری نشست‌های بصیرتی در امامزادگان دعوت به عمل آمده است.
وی برگزاری نمایشگاه فرهنگی در 10 بقعه، ایستگاه همه واقف باشیم در 14 بقعه، برگزاری خیمه معرفت در 14 بقعه، اقامه نماز ظهر روز عاشورا در 34 بقعه، حرکت هیئات مذهبی در 24 بقعه، برنامه شام غریبان در 28 بقعه و 27 مراسم ختم قرآن و ویژه برنامه شهادت حضرت زین العابدین (ع) در 31 بقعه را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در امامزادگان استان در ایام محرم دانست.
این مسئول بیان کرد: در روز دوم ماه محرم که مصادف است با ورود حضرت امام حسین (ع) به صحرای کربلا ویژه برنامه لبیک یا حسین (ع) در روز سه شنبه 13 مهرماه در امامزاده موسی (ع) در روستای هیو ساوجبلاغ و همایش شیرخوارگان حسینی ساعت 9 صبح پنجم محرم در روز جمعه 16 مهرماه از دیگر این برنامه است.
صالحی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام محرم الحرام را برگزاری ویژه برنامه احلی من العسل در روز 17 مهرماه همزمان با ششم محرم در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری برنامه رهروان زینبی ویژه بانوان در روز 12 محرم در امامزاده محمد (ع) را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد و ابرازکرد: اگر حضرت زینب (س) نبود واقعه عاشورا در همان کربلا باقی می‌ماند و رمز ماندگاری این واقعه در حرکت بزرگ حضرت زینب (س) است.
وی با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا، گفت: برگزاری این نماز باید به یک فرهنگ تبدیل شود و به همین لحاظ نماز ظهر عاشورا ضمن برگزاری در تمام بقاع به صورت متمرکز درآستان مقدس امامزاده محمد (ع) برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به فلسفه واقعه کربلا اشاره کرد و افزود: باید با تمام توان برای انتقال فرهنگ عاشورا به تمام شیعیان در اقصی نقاط جهان تلاش کنیم، نباید به واقعه عاشورا طوری نگاه کنیم که فقط متعلق به ماست و این ایام فقط برای برگزاری برنامه‌های مذهبی نیست که در این صورت جفایی بزرگ به واقعه عاشورا است زیرا درس‌های این واقعه برای تمام بشریت و تاریخ و تمام آزادگان جهان بود.
صالحی ادامه داد: تمام آزادگان جهان از روز عاشورا تا روز ظهور باید بهره‌مند بشوند از این قصه و وظیفه این پیام رسانی به عهده شیعه است پس وظیفه اصلی ما پیام رسانی است که کاری است که به نحو مطلوب بازماندگان واقعه کربلا انجام دادند.
وی در پایان گفت: طبیعی است که امروز پیام رسانی راحت تر است و وظیفه هر فرد آزادی خواهی است که پیام عاشورا را منتقل کند.

captcha