اجرای ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه اصفهان
کد خبر: 3535150
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

اجرای ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه اصفهان

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان گفت: قرارگاه بصیرت عاشورایی با شعار(انی احامی ابدا عن دینی) در این سازمان ایجاد شده و براساس آن ویژه برنامه‌هایی در ایام محرم برگزار خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام حسن امیری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، اظهارکرد: امسال در دهه اول محرم بیش از 300 مبلغ بومی و غیر بومی را به بقاع متبرکه اعزام خواهیم کرد و همزمان با این ایام نیز طرح واقفین خیراندیش در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه 3360 موقوفه روضه خوانی و1357 موقوفه تعزیه خوانی در سطح استان وجود دارد، افزود: در سطح استان، اعتباری نیز برای برنامه‌های روضه خوانی و تعزیه خوانی اختصاص یافته است،
امیری گفت: امسال قرارگاهی به نام «بصیرت عاشورایی» با شعار« انی احامی ابدا عن دینی»: (هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت) در سازمان اوقاف ایجاد شده است و در دهه دوم محرم مراسم لبیک یا حسین را در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اجرا خواهیم کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان بیان کرد: در اولین جمعه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی، ویژه برنامه تاسوعا و عاشورا همراه با اطعام و در دوازدهم محرم همایش رهروان حضرت زینب(س) ویژه خواهران در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می شود. همچنین برنامه‌های زنده تلویزیونی با محوریت بقاع متبرکه و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری با عنوان  ویژه برنامه بصیرت عاشورایی به صورت زنده از تلویزیون پخش خواهد شد.
 امیری اظهار کرد: سیاه پوش کردن بقاع متبرکه در حال انجام است و نظارت بر این اماکن از جهت خدماتی که باید به زائرین ارائه دهند، به صورت محسوس و نامحسوس از طریق ستاد استان و سازمان انجام می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال حدود 100خیمه معرفت در سطح استان راه اندازی شده و خدمات مشاوره‌ای در ایام محرم در  امامزاده‌ها به مسافران و زائرین داده می‌شود. 
وی افزود: هیئت‌های مذهبی، دسته‌های عزاداری و مردم باید در جوار امامزاده‌ها اجتماع بزرگی را تشکیل داده و یاد و خاطر شهدای کربلا را زنده نگه دارند و بدانیم که شهادت امام حسین(ع) پایان کار نبود، بلکه آغاز حرکت بزرگی در جهت بصیرت افزایی، توسعه معنویت و ترویج فرهنگ اهل بیت بود.
امیری اظهار کرد: ما باید با قرآن کارهای بزرگی انجام داده و بتوانیم در حد توان خود بخش اندکی از رسالت امام حسین(ع) و یارانش را برای افرادی که تشنه حقیقت هستند، تبیین کنیم.

captcha