مجالس و محافل اباعبدالله‌الحسین(ع) محل افزایش بصیرت و معرفت‌افزایی باشد
کد خبر: 3535845
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

مجالس و محافل اباعبدالله‌الحسین(ع) محل افزایش بصیرت و معرفت‌افزایی باشد

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان بیجار با تأکید بر اینکه بقای نهضت حسینی نیازمند شعور حسینی است، گفت: مجالس و محافل اباعبدالله‌الحسین(ع) باید محل افزایش بصیرت و معرفت‌افزایی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام علی مرادی، امام جمعه بیجار دیشب، 13 مهرماه در همایش بصیرت عاشورایی، نماز و آسیب‌های اجتماعی در سالن نور مجتمع تبلیغات اسلامی بیجار برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش،گفت: روحانیت پرچمداران تبلیغ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی بر پرچمداری از قیام امام حسین(ع) با اشاعه نماز اول وقت تأکید کردو افزود: یاری رساندن به اهل بیت(ع) از مهم‌ترین خصوصیت مسلمانان است.

خطیب جمعه بیجار با اشاره به اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) در واقعه عاشورا، اعلام کرد: مهم‌ترین پیام امام حسین(ع) در واقعه عاشورا اقامه نماز اول وقت بود.

وی با اشاره به وظایف پرچمداران تبلیغ در ایام محرم، اعلام کرد: روحانیون و ذاکرین اهل بیت با فراهم کردن بستر مناسب باید فضائل اهل بیت را به گوش مردم برسانند.

حجت الاسلام مرادی با تأکید بر اینکه بقای نهضت حسینی نیازمند شعور حسینی است، بیان کرد: دستجات حسینی با وضعیت سنتی موجب بقای اهل دین شده است.

وی عنوان کرد: هیئت امنا زمینه مناسب برای سخنرانی وعاظ در ایام برگزاری مراسم عزادارای اباعبدالله الحسین (ع) فراهم نمایند و خود مادحین نیز با بیان مطالب شیوا و بر افزایش معرفت حسینی عزاداران اهتمام داشته باشند.

امام جمعه بیجار با تأکید بر اینکه بقای نهضت حسینی نیازمند شعور حسینی است، بیان کرد: مجالس و محافل اباعبدالحسین(ع) باید محل افزایش بصیرت و معرفت افزایی باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز بیجار با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، افزود: روحانیون و وعاظ بر اقامه نماز اول وقت در دستجات عزاداری تأکید کنند.

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از اهم وظایف روحانیون است و یکی از ارکان تبلیغ تبیین معارف اهل بیت است.

وی با بیان اینکه وقف یکی از معارف اهل بیت علیهم سلام است، یادآور شد: روحانیون و وعاظ در منبرهای خود در ماه محرم مردم را به وقف برای نگهداری مساجد و برگزاری مجالس اهل بیت تشویق کنند.

captcha