همایش رهروان زینبی در استان یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3536265
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

همایش رهروان زینبی در استان یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از برگزاری همایش رهروان زینبی همزمان با روز 12 محرم الحرام در بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف در سراسر کشور در بقاع متبرکه در ماه محرم در حال اجراست که بالتبع آن در استان یزد نیز در حال انجام است.
وی از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 53 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان اعزامی از قم و تعدادی مبلغ بومی از برنامه‌های مهم این طرح است و 16 نفر که در رشته‌های مختلف تخصص دارند در این خیمه‌ها فعالیت دارند.
حجت‌الاسلام زارع‌زاده با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های مختلفی در امامزادگان ویژه این ایام در حال اجراست افزود: برگزاری مراسم سالروز وفات امامزاده جعفر(ع) همزمان با ششم محرم الحرام، حضور هیات مذهبی در امامزاده سیدجعفر محمد(ع) و برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در امامزادگان استان از دیگر برنامه‌ها در بقاع متبرکه و امامزادگان است. 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه موقوفات استان بیشتر مرتبط با حضرت سیدالشهداست گفت: اجرای نیت واقفان خیراندیش برای این ایام بویژه روضه خوانی امام حسین ع در ایام ماه محرم یکی از رسالت‌های اوقاف در این ماه و ماه صفر است که در حال اجراست. 
حجت‌الاسلام زارع‌زاده افزود: سازمان اوقاف دو برنامه را در اولویت دارد، برنامه لبیک یا حسین که به خوبی در استان اجرا شد و همچنین همایش رهروان زینبی که عصر 12 محرم در شاهراده فاضل انجام خواهد شد.
captcha