3 میلیون و 500 هزار نفر در بقاع متبرکه استان زنجان حاضر شدند
کد خبر: 3539091
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
دهه اول محرم امسال؛

3 میلیون و 500 هزار نفر در بقاع متبرکه استان زنجان حاضر شدند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طی دهه اول محرم امسال بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر در قالب دسته‌ها و هئیت‌های عزاداری در بقاع متبرکه استان زنجان حاضر شدند.

حجت‌الاسلام محمود محمدی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: برگزاری دسته‌ها و هئیت‌های عزاداری یکی از رسوم سنتی است که هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم برگزار می‌شود و معمولا هم این تجمعات به بقاع متبرکه ختم می‌شوند که امسال این آمار در استان زنجان رقمی بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر بود که سوگواران ابا عبدالله، تجمعات عزاداری خود را با حضور در بقاع متبرکه ختم می‌کردند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی که همه ساله همزمان با ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ امسال اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 81 بقعه متبرکه استان در حال انجام است که در قالب آن برنامه‌های مختلفی با محوریت تبیین قیام اباعبدالله الحسین(ع)، تبیین عبرت‌ها و درس‌های عاشورا، تقویت باورهای دینی و ترویج معارف اهل بیت(ع) اجرا می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت‌افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره قیام امام حسین(ع) از دیگر اهداف اجرای طرح بصیرت عاشورایی است که در همین زمینه طرح خیمه‌های معرفت نیز در استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص هر شهرستان دایر شده و بصیرت‌افزایی و ارائه خدمات مشاوره و خانواده و همچنین پاسخگویی به احکام شرعی از اهداف برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان است.

captcha