پیش‌نیاز تمدن‌سازی انقلاب اسلامی دستیابی به علوم بومی است
کد خبر: 3554078
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
قدیانی:

پیش‌نیاز تمدن‌سازی انقلاب اسلامی دستیابی به علوم بومی است

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری كشور با بیان اینکه اگر قرار باشد انقلاب اسلامی احیاگر تمدن اسلامی باشد راهی به‌جز دستیابی به اقتدار علمی نداریم، گفت: پیش‌نیازِ تمدن‌سازیِ انقلاب اسلامی دستیابی به علوم بومی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حسین قدیانی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور امروز، 24 آذرماه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری سپاه فجر فارس و همچنین دیدار با اعضای سازمان بسیج علمی این استان گفت: علم و فناوری بعنوان یکی از مباحث اصلی همواره در جوامع بشری مطرح بوده و در مجموعه انقلاب اسلامی هم جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی با اشاره به تلاش‌های استكبار جهانی جهت استثمار نقاط مختلف دنیا افزود: ادعای امروز غرب برگرفته از جمع‌آوری دانش و به‌دست گرفتن پایه‌های علمی است که آن را به ابزار سلطه غرب تبدیل کرده‌اند.
رئیس سازمان بسیج علمی کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها جایگاهی است که با دیدگاه سلطه غرب بر دنیا مخالف کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران مقابل هژمونی غرب ایستاده و اگر قرار باشد انقلاب اسلامی احیاگر تمدن اسلامی باشد راهی به‌جز دستیابی به اقتدار علمی نداریم.
وی با تأکید بر اینکه پیش‌نیازِ تمدن‌سازیِ انقلاب اسلامی دستیابی به علوم بومی است، گفت: باید آن دسته از علوم بومی را تولید کنیم که بتواند فناوری، اقتصاد اسلامی و جامعه سلامت را در درون جامعه اسلامی تضمین کند.
قدیانی با اشاره به تحریم‌های استکبار جهانی بر علیه ملت ایران، گفت: پتانسیل خوبی از نظر اساتید دانشگاه و دانشجویان در اختیار داریم اما آنچنان که باید در حوزه تبدیل علم به فناوری و سپس ثروت تلاش نشده است اگر در حوزه علم و فناوری پیشرفت کنیم در مواقعی نظیر تحریم، سختی متحمل نمی‌شویم.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز کشور در حوزه علم و فناوری پژوهش‌های هدفمند است، گفت: نمونه موفق پژوهش‌های هدفمند را در سیستم دفاعی کشور شاهد هستیم و امروز امنیت جمهوری اسلامی به برکت اقتدار دفاعی بر اساس پژوهش‌های هدفمند است و این حالت باید در تمام شئون علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور اتفاق بیفتد.
رئیس سازمان بسیج علمی کشور خطاب به اعضای سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت: اگر می‌خواهیم راه انقلاب اسلامی را ادامه بدهیم، انقلاب اسلامی باید کارآمدی نظام اسلامی را بر پایه اقتدار اسلامی اثبات کند و این یکی از وظایف مهم نخبگان بسیجی است.
captcha