چگونه یک خانه قرآن راه‌اندازی کنیم
کد خبر: 3570602
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
بهبودی:

چگونه یک خانه قرآن راه‌اندازی کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: متقاضیان راه‌اندازی خانه قرآن اعم از شهری یا روستایی باید روال قانونی این امر را که چندان پیچیده نیست طی کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا بهبودی، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: علاقه‌مندانی که مایل به راه‌اندازی خانه قرآن شهری یا روستایی هستند در گام اول با مراجعه به اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی فرم درخواست مربوطه را تکمیل کرده و مدارک اولیه شامل کپی شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام بهبودی با اشاره به اینکه پس از ارائه فرم درخواست، فرم سوء‌پیشینه کیفری متقاضی نیز لازم است، گفت: توسط این اداره و به درخواست متقاضی، نامه‌ای تنظیم و به بخش تشخصی هویت فرماندهی نیروی انتظامی ارجاع داده می‌شود که نتیجه آن نیز ضمیمه پرونده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خانه‌های قرآن شهری دارا بودن مدرک تربیت معلم قرآن یکی از امتیازها محسوب می‌شود، تاکید کرد: با تکمیل مدارک یک جلسه مصاحبه انجام می‌شود که در آن آزمون فصیح‌خوانی و همچنین سوالاتی از کتاب 4 جلدی مفاهیم دکتر وکیل پرسیده می‌شود.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت خانه قرآن نظارت کارشناسان از آن به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: فرم تاییدیه مکان هم یکی از ملزومات اخذ مجوز خانه قرآن است که در صورت اجاره‌ای بودن، رضایت‌نامه مالک الزامی است.

حجت‌الاسلام بهبودی تاکید کرد: راه‌اندازی خانه قرآن به مدیریت یک فرد محدودیت تعداد ندارد، ولی پراکندگی آن در یک منطقه مورد توجه است و باید فواصل و تعداد این خانه‌ها در یک منطقه رعایت شود.

این مسئول در خصوص محدودیت فعالیت خانه‌های قرآن گفت: خانه‌های قرآن اعم از شهری یا روستایی فقط در زمینه آموزش‌های عمومی قرآن می‌توانند فعالیت داشته باشند و امکان راه‌اندازی مهدقرآن نیز در زمره وظایف خانه قرآن نیست و فقط موسسات قرآنی می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
سیده شهلا سیدی احمدی
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۲۰:۲۹
0
0
باسلام .
آیا درخواست مجوز خانه قرآن از طریق سایت انجام می گیرد یا مراجعه حضور ی به سازمان تبلیغات اسلامی چون چندین مرجله به سایت مراجعه نمودم که در سامانه ثبت نام نمایم امکان آن نبوده خواهشمنداست راهنمائی فرمائید .
captcha