ورود مؤسسات و خانه‌های قرآن داراب به عرصه ترویج فرهنگ كتابخوانی
کد خبر: 3614336
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

ورود مؤسسات و خانه‌های قرآن داراب به عرصه ترویج فرهنگ كتابخوانی

گروه فرهنگی: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان داراب از ورود مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی این شهرستان جهت ترویج فرهنگ كتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام ابوالقاسم صادقی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان داراب امروز، 10 تیرماه با بیان اینكه فضاهای مجازی در جامعه امروزی جانشین کتاب‌ها شده‌اند، گفت: با ورود به قرن جدید و آمدن گوشی‌های تلفن و سایر لوازم دیجیتال، بشر از سمت کتاب و مطالعه روی برگردانده است.

وی افزود: عوامل مختلفی مانند فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، روزمرگی‌ها در کاهش انگیزه جوانان به کتابخوانی دخیل بوده است که امید می‌رود با فرهنگ‌سازی، تنوع فعالیت‌های فرهنگی هنری و تأمین منابع این خلأ جبران شود.

صادقی یادآور شد: اداره تبلیغات اسلامی داراب در مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، مبلغین فعال ویژه مقاطع مختلف سنی را به نهاد کتابخانه‌ها معرفی كرده و جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدامات لازم را انجام داده است.

سرپرست تبلیغات اسلامی داراب با بیان اهمیت کتابخوانی گفت: هیچ صدقه و بخششی از لحاظ میزان پاداش و بازده معنوی نمی‌تواند با نشر تعلیم و علم برابری کند.

وی همچنین مدارس و مکان‌های آموزشی را یکی از اماكن ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و افزود: مدارس و دیگر مکان‌های آموزشی جایگاه و پایگاه کودکان، نوجوانان و جوانان است و باید در خصصوص کتاب و کتابخوانی زمینه‌هایی فراهم شود تا اهمیت مطالعه کتاب در بین این سنین افزایش یابد.

captcha