تشكیل قرارگاه محرم در فارس/ نیت 70 درصد موقوفات برپايی سوگواری حسینی است
کد خبر: 3631296
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

تشكیل قرارگاه محرم در فارس/ نیت 70 درصد موقوفات برپايی سوگواری حسینی است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از تشکیل قرارگاه محرم به‌منظور اجرای برنامه‌های «بصیرت عاشورایی» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 25 مردادماه گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم الحرام و در راستای اجرای برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ایام محرم و صفر قرارگاه محرم در اداره‌کل اوقاف استان فارس فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد از موقوفات شهر شیراز دارای نیت روضه‌خوانی و عزاداری سیدالشهدا(ع) است، گفت: قرارگاه محرم در راستای اجرای برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی، تجمع بزرگ «لبیک یا حسین(ع)» در سالروز ورود کاروان سیدالشهدا(ع( به سرزمین کربلا، برپایی خیمه‌های معرفت دینی و کمیته اجرای نیات واقفین نیک اندیش تشکیل شده است.

حسینی با بیان اینکه دو همایش بزرگ «احلی من‌العسل» و شیرخوارگان حسینی در ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه‌های رهروان زینبی نیز ویژه بانوان در امامزادگان شاخص هر شهرستان در روز 12 محرم از دیگر برنامه‌های این قرارگاه است که با حضور بانوان مؤمن و ولایت‌مدار هر شهرستان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف فارس گفت: همچنین برگزاری مجالس عزاداری عمومی در امامزادگان، برپایی ایستگاه صلواتی از محل موقوفات منطبق، اعزام مبلغین روحانی به هر شهرستان و مراسم لبیک یا حسین(ع) از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار برنامه قرارگاه محرم قرار گرفته است .

captcha