بقاع متبرکه فارس میزبان سوگواره «بصیرت عاشورایی» می‌شوند/ اعزام 200 مبلغ دینی
کد خبر: 3641677
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

بقاع متبرکه فارس میزبان سوگواره «بصیرت عاشورایی» می‌شوند/ اعزام 200 مبلغ دینی

گروه اجتماعی: همزمان با فرارسیدن ایام محرم‌الحرام سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبركه استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام حسین بهادری، مسئول اعزام مبلغ اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 22 شهریورماه با بیان اینكه همزمان با فرا رسیدن ایام محرم‌الحرام سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود، گفت: در راستای اجرای این طرح، مبلغان علوم دینی به نقاط مختلف استان فارس اعزام می‌شوند.

وی افزود: مبلغان بومی و غیربومی در این طرح در زمینه پاسخ به شبهات دینی و مسائل شرعی، اجرای آیین‌های مذهبی و سخنرانی در خصوص فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی فعالیت می‌كنند.

بهادری با بیان اینکه مبلغین از یک روز قبل از شروع ماه محرم در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان حضور خواهند داشت، گفت: تعداد 150 نفر مبلغ غیربومی در راستای اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی به شهرستان‌ها اعزام و 50مبلغ بومی در بقاع متبرکه شهر شیراز به اجرای فعالیت‌های مذهبی و سوگواره بصیرت عاشورایی می‌پردازند.

وی در ادامه از اعزام بیش از 340 نفر مبلغ اعزامی از استان قم به شهرستان‌های استان در ایام آرامش بهاری، ماه مبارک رمضان و نشاط معنوی خبر داد و افزود: در ایام آرامش بهاری در 350 بقعه متبرکه سراسر استان مبلغین بومی حضور داشتند که بیش از 120 نفر مبلغ غیر بومی به بقاع متبرکه استان فارس و یکصد و 50 نفر مبلغ بومی در بقاع متبرکه شهر شیراز پاسخگوی شبهات دینی، مسائل شرعی و مذهبی زائرین بودند.

بهادری با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک مضان 180 نفر مبلغ غیربومی به بقاع متبرکه استان اعزام شدند، گفت: در ایام ماه پربرکت رمضان 150 نفر مبلغ بومی با حضور در بقاع متبرکه شهر شیراز در خیمه‌های معرفت دینی پاسخگوی زائرین و مجاورین بودند.

مسئول اعزام مبلغ اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: در ایام تابستان و با شروع طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه تعداد 40 نفر مبلغ غیر بومی مسئول آموزش احکام، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و برگزاری کلاس‌های آموزشی این طرح معنوی در بقاع متبرکه بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی در کلیه بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان سراسر استان فارس از تیرماه سال جاری تا نیمه اول شهریورماه با حضور کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این طرح برگزار شد، گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیشترین تعداد مبلغین غیر بومی از قم به شهرستان‌های ممسنی، فیروزآباد، لار، جهرم، مهر، داراب، ارسنجان، مرودشت، لامرد، بوانات و فسا اعزام شده‌اند.

بهادری در پایان یادآور شد: تبلیغ، برگزاری نماز جماعت، حضور در خیمه‌های معرفت دینی و پاسخگویی به شبهات دینی، آشنا كردن افكار عمومی به‌ویژه قشر جوان و نوجوان با اسلام و دین ناب محمدی و برگزاری جلسات سوگواری از جمله فعالیت‌های مبلغین دینی در ایام سال در بقاع متبرکه است.

captcha