برگزاری ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی در ١٢ بقعه متبرکه ساوجبلاغ
کد خبر: 3645344
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

برگزاری ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی در ١٢ بقعه متبرکه ساوجبلاغ

گروه معارف: همزمان با ایام محرم، ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در ١٢ بقعه متبرکه شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محسن سراغی، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان ساوجبلاغ در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، ضمن تسليت به مناسبت ايام محرم الحرام به برنامه‌های اين شهرستان اشاره و اظهارکرد: ويژه برنامه‌های ايام محرم در دهه اول با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی برای امامزادگان و بقاع متبركه طراحی شده است.
اين مسئول افزود: مراسم عزای عمومی در شب‌های محرم از اول تا دهم محرم در امامزادگان از برنامه‌هایی است که پیش‌بینی‌شده است، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری سلسله نمایشگاه پیرامون محرم از دیگر برنامه‌های این دهه است.
سراغی بيان كرد: ويژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی چند سالی است که در ایام محرم برگزار می‌شود که با نگاهی به تاریخ می‌بینید یکی از مصارف موقوفات روضه‌خوانی برای سیدالشهداست.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان ساوجبلاغ يادآور شد: هدف از برنامه سوگواره عاشورایی جذب افراد مختلف جامعه به بقاع متبرکه، تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی که یکی از هدف‌گذاری‌های مقام معظم رهبری است و همچنین استفاده بهینه از موقوفات روضه‌خوانی بر اساس اجرای امینانه نیات واقفین است.
وی بیان كرد: رویکرد سازمان اوقاف  در اجرای سوگواره بصیرت عاشورايی، تبیین قیام عاشورا، تربیت رهروان حسینی  و ولایت‌مداری است.
captcha