35 بقعه متبركه جهرم میزبان خیل عظیم سوگواران بصیرت عاشورایی هستند
کد خبر: 3645439
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

35 بقعه متبركه جهرم میزبان خیل عظیم سوگواران بصیرت عاشورایی هستند

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم از اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در 35 بقعه متبرکه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، بیژن قریب‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم امروز، اول مهر از اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در 35 بقعه متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: 8 گروه تخصصی قرارگاه مرکزی سیدالشهدا(ع) با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و با مشارکت فرمانداری، استانداری این شهرستان اقدام به تشکیل ستاد ویژه سوگواره بصیرت عاشورایی كرده‌اند.

وی افزود: در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان بیش از 13 عنوان برنامه سوگواری و عزاداری در محل بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان این شهرستان برگزار می‌شود.

قریب‌زاده در خصوص این برنامه‌ها بیان کرد: اعزام مبلغ به بخش‌های مرکزی، کردیان، خفر، سیمکان و... در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری همایش بزرگ لبیک یا حسین(ع) در مساجد به همراه اجرای نیات از محل موقوفات منطبق بر سیدالشهدا(ع) و اجرای همایش دانش‌آموزی «احلی من‌العسل» با همکاری آموزش و پرورش در محل بقاع متبرکه امامزادگان محمد(ع) شهر دوزه، فضل‌بن موسی‌بن جعفر(ع)، حسین(ع) و شاه حاجات(ع) نیز با حضور دانش‌آموزان مؤمن این شهرستان در روز ششم محرم‌الحرام برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم اضافه کرد: برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری حضرت امام سجاد(ع)، همایش بانوایی عاشورایی رهروان زینبی، تعزیه و مراسم عزاداری بسیج خواهران در جوار امامزاده فضل‌بن موسی‌بن جعفر(ع) به مدت 13 روز با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان از دیگر برنامه‌های اجرایی سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم‌الحرام دراین شهرستان است.

قریب‌زاده با بیان اینکه همزمان با ایام سوگواری و عزاداری، زیارت عاشورای امام حسین(ع) همه روزه از ساعت 7 صبح در محل آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قرائت می‌شود، گفت: پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، مشاوره، احکام، پاسخ به شبهات به مدت 10 روز قبل از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در محل این آستان مقدس از دیگر برنامه‌های اجرایی این ایام است.

رئیس اداره اوقاف جهرم در ادامه از بر پایی نمایشگاهی به مناسبت هفته دفاع مقدس با نام نمایشگاه معراج الشهدا در محل آستان مقدس امامزاده فضل‌بن موسی‌بن جعفر(ع) خبر داد و افزود: اجرای نمایش فیلم دفاع مقدس، آشنایی با زندگی شهدا در قالب کتاب و چاپ پوستر به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در محل این آستان مقدس به مدت 10 روز از ساعت 17عصر میزبان عموم مردم است.

captcha