رویکرد سوگواره بصیرت عاشورایی، انتقال پیام ناب مکتب حسینی است
کد خبر: 3645533
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

رویکرد سوگواره بصیرت عاشورایی، انتقال پیام ناب مکتب حسینی است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: هدف اصلی از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی این است تا نسل جوان و نوجوان ما با معارف و مبانی مکتب عاشورا و نهضت حسینی بیشتر آشنا شده و زمینه درک این پیام را به شایستگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام ‌اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل روز گذشته یکم مهرماه در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: ما در ماه محرم به‌عنوان ماه غلبه ایمان، عزت و اقتدار بر هواهای نفسانی و شیطانی و همچنین اندیشه‌های پلید سعی جدی را انجام می‌دهیم تا بتوانیم ابعاد مختلفی از نهضت بی‌نظیر سیدالشهدا(ع) را در قالب پیامی ارزشمند به نسل‌های آینده انتقال دهیم.
وی تصریح کرد: در این زمینه تمام تلاش‌ها و پیگیری‌ها بر این است تا بتوان با نگاه ارزشمند ‌شرایط خوب و مطلوبی را فراهم کرد تا فلسفه قیام امام حسین(ع) به‌خوبی تبیین شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: هدف اصلی از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی این است تا نسل جوان و نوجوان ما با معارف و مبانی مکتب عاشورا و نهضت حسینی بیشتر آشنا شده و زمینه درک این پیام را به شایستگی داشته باشند.
قیامی به اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در تبیین اهداف قیام و نهضت امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: در بیش از 30 بقعه و امامزاده شاخص استان اردبیل این برنامه‌ها اجرا می‌شود و هدف اصلی بر این است تا با بهره‌گیری از ظرفیت علما، کارشناسان و روحانیان بر محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه بتوان انتقال پیام را به شایستگی انجام داد.
وی از برپایی سفره‌های اطعام و احسان به نیت واقفان خیراندیش و همچنین ترویج و توسعه فرهنگ وقف با محوریت ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» و تدارک برنامه‌های متنوع در انتقال معارف حسینی خبر داد و گفت: در کنار عزاداری در بقاع متبرکه، امامزاده‌ها و سخنرانی‌های مختلف در قالب خیمه‌های معرفتی سعی بر پاسخگویی به سؤالات شرعی و همچنین ارائه مشاوره‌هایی است تا مراجعان بتوانند از این شرایط استفاده کنند.
قیامی به تدارک برنامه‌های مختلف در ماه محرم و صفر نیز اشاره کرد و ادامه داد: در کنار عزاداری‌ها، مراسم شیرخوارگان حسینی، عزاداری نوجوانان،‌ همایش رهروان زینبی، همایش لبیک یا حسین(ع) و دیگر برنامه‌های معنوی در این ایام برگزار می‌شود تا انتقال صحیح پیام نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) انجام شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیاز داریم تا بتوانیم انتقال پیام راستین را در این حرکت عظیم شاهد باشیم.
captcha