سوگواره «بصیرت عاشورایی » در بقاع متبرکه اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3650289
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

سوگواره «بصیرت عاشورایی » در بقاع متبرکه اردبیل برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» همزمان با روز اربعین حسینی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان اردبیل خبرداد.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته طبق روال‌ سال‌های گذشته سوگواره «بصیرت عاشورایی» روز اربعین حسینی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان اردبیل برگزار می‌شود که تمامی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.
وی افزود: در ایام محرم و صفر استقبال مردمی از برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی ستودنی است به طوری که تنها در  امامزاده سید صدر الدین شاهد 6 هزار مهمان خارجی به ویژه از اتباع جمهوری آذربایجان هستیم که این یک افتخار بسیار بزرگ برای ما است که به همین منظور نیاز است برگزاری برنامه‌ها به همین منوال در استان ادامه یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تشکیل ستاد ویژه برای حضور مهمانان خارجی در برنامه‌های سوگواره عاشورایی از دیگر اقداماتی است که با هدف ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به آنان در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود در این برنامه‌ها به طور کامل و مناسب به تبیین آداب ایام محرم و پاسخگویی به شبهات پرداخته شود.
وی تصریح کرد: نیاز است که امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی در فعالیت‌های فرهنگی مورد استفاده قرار بگیرند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای ترویج فرهنگ ناب حسینی در استان دست یابیم و مشکلات و موانع موجود را در ارتباط با کم و کاستی‌هایی که در این زمینه وجود دارد برطرف کنیم.
captcha