عموم مردم در جامعه احساس امنیت می‌کنند
کد خبر: 3650535
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
استاندار زنجان:

عموم مردم در جامعه احساس امنیت می‌کنند

گروه اجتماعی: استاندار زنجان گفت: در حال حاضر عموم مردم در جامعه احساس امنیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، اسدالله درویش‌امیری صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان زنجان که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: امسال هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» آغاز کرده است و باید توجه کرد که مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی برقراری امنیت و آسایش برای مردم است.
این مسئول ادامه داد: بدون تردید یکی از سرمایه‌های اجتماعی جلب رضایت مردم و استقرار امنیت پایدار و حاکمیت قانون و انضباط اجتماعی است که توجه به امنیت پایدار اهمیت بالایی دارد؛ چرا که مردم به دنبال امنیت پایدار هستند و حاکمیت قانون برای رسیدن به امنیت پایدار حرف اول را می‌زند.
وی افزود: نیروی انتظامی باید به دنبال ایجاد امنیت پایدار باشد و اگر این امنیت پایدار در چارچوب قانون ایجاد شود، امنیت اجتماعی برقرار خواهد شد.
درویش‌امیری با بیان اینکه رسالت نیروی انتظامی برقراری امنیت برای همه است، خاطرنشان کرد: از نیروی انتظامی انتظار می‌رود جلوی هرج و مرج و قانون‌شکنی را بگیرد، همانگونه که تاکنون آن را تا به امروز به نحو احسن انجام داده است و این در حالی است که نیروی انتظامی ساختار وسیعی دارد و خدماتش همه آحاد جامعه را دربرمی‌گیرد و کوچک‌ترین غفلت موجب نارضایتی مردم می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر عموم مردم در جامعه احساس رضایت می‌کنند که این بزرگ‌ترین سرمایه‌ برای نیروی انتظامی است. همچنین برخورد پلیس با مردم باید با آرامش و اقتدار باشد و منظور از اقتدار همان قدرت مشروع و مقبول است.
در ادامه این مراسم فرمانده انتظامی استان زنجان، اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی است تا جلوه تعهد، هوشمندی، ایثار و فداکاری نمایان شود.
سردار علی آزادی ادامه داد: نیروی انتظامی همواره در مقابل تهدیدات نرم استوار ایستاده است که این ایستادگی‌ها گاه در مرزها، گاه در مقابله با سوداگران مرگ و اشرار، جرائم فضای مجازی، امدادرسانی در حوادث و ... بوده است.
این مسئول ادامه داد: در چند سال اخیر نیروی انتظامی ساختار و تجهیزات خود را مطابق خواست مردم و تغییرات پیش‌رو، به روز رسانی کرده و با همکاری خود مردم توانسته است که اطمینان شهروندان را به خود جلب کند.
وی با بیان اینکه امسال شعار هفته نیروی انتظامی «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» است، افزود: با تلاش همه پرسنل نیروی انتظامی در راستای امنیت استان نتایج مثبتی داشته به طوری که استان زنجان جزو سه استان برتر در کمبود جرم است به طوری که جرائمی از قبیل آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه، جرائم خشن و ... در استان پایین است.
سردار آزادی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده، در استان زنجان میزان متوفیان رانندگی 7 درصد کاهش داشته و کشفیات سلاح 83 درصد، کشفیات قتل و دستگیری قاتل صد درصد، کشف مواد صد درصد، جمع‌آوری معتادان 46 درصد و 19 درصد ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده، افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از یادمان شهدای نیروی انتظامی رونمایی شد و از برترین‌های بخش‌های مختلف نیز تجلیل به عمل آمد.
captcha