۱۶۰ جلسه گفتمان دینی دانش‌آموزی در شاهرود برگزار می‌شود
کد خبر: 3659375
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

۱۶۰ جلسه گفتمان دینی دانش‌آموزی در شاهرود برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود، از برگزاری ۳۲ گفتمان دینی دانش آموزی در ۲۴مدرسه شهرستان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۶۰ گفتمان دینی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،حجت‌الاسلام حمید عبدالهیان،رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود، عصر روز گذشته 10 آبان از برگزاری ۳۲ جلسه گفتمان دینی دانش آموزی در هفته اول آبان ماه جاری در مدارس شاهرود خبر داد و گفت: این گفتمان ها در ۲۴جلسه کارگاهی با حضور دانش‌آموزان و هشت جلسه آموزشی ویژه والدین در سطح ۲۴مدرسه شهرستان با موضوع پاسخ به شبهات دینی، آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، مهارت های زندگی و ... برگزار شد.
وی افزود: این گفتمان‌ها به صورت چهره به چهره با حضور کارشناسان تبلیغات اسلامی در پنج محور اصلی شامل آشنایی با آسیب های اجتماعی تحکیم بنیان خانواده و دین و زندگی، فضای مجازی و سواد رسانه و حفظ حریم شهروندی، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، امر به معروف و نهی از منکر، مهارت های زندگی، جنگ نرم و پدافند غیر عامل برگزار شد.
رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود با اشاره به اینکه در این دوره از گفتمان‌های دینی چهار مدرس از حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند که به بیان مسائل و پاسخ به شبهات دینی دانش آموزان پرداختند متذکر شد: این گفتمان ها در صدد است تا به پرسش‌های ذهنی دانش آموزان در مسائل اعتقادی پاسخ دهد،
وی ادامه داد: این سلسله جلسات به صورت ماهیانه در مدارس شاهرود به همت تبلیغات اسلامی و با همکاری آموزش و پرورش برگزار می شود که تعداد آنها تا پایان سال به ۱۶۰جلسه خواهد رسید.
وی افزود: ویژگی بارز این گفتمان‌ها حضور چهره به چهره در کنار دانش‌آموزان و همچنین برگزاری نشست ها به صورت پرسش و پاسخ است که بر جذابیت امر برای نوجوانان می افزاید همچنین دیگر ویژگی گفتمان های دینی، دعوت از والدین برای حضور در این دوره ها است که می تواند به هوشیاری هرچه بیشتر پدر و مادرها در راستای مقابله با تهدیدات فضای مجازی و جنگ نرم دشمنان منجر شود.
منبع: خبرگزاری مهر
captcha