۵۵۰ گفتمان دینی در مدارس سمنان برگزار شد
کد خبر: 3663173
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

۵۵۰ گفتمان دینی در مدارس سمنان برگزار شد

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید ۵۵۰ گفتمان دینی با موضوعات مختلف مانند آسیب‌های اجتماعی در ۱۱۰ مدرسه استان برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته 22 آبان در نشستی که به منظور انتخاب اعضای مجمع اساتید گفتمان های دینی در مدرسه صدرای شاهرود برگزار شد، با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تعداد ۵۵۰ گفتمان دینی در ۱۱۰ مدرسه استان انجام شده است، گفت: این تعداد گفتمان با توجه به حجم بالای معارفی که باید برای دانش آموزان ارائه شود کافی نیست و حداقل باید آن را به دو برابر افزایش داد.
وی با تأکید بر اهمیت تغذیه فکری صحیح نوجوانان و جوانان متذکر شد: روشنگری دینی باید سبب اصلاح رفتارهای اجتماعی شود و نتیجه آن این باشد که آسیب های اجتماعی کاهش یابد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه همان‌طور که در تعریف گفتمان آمده، واژه ای به معنای مجموعه یا دستگاهی بینشی محسوب می‌شود که از راه واژگان و گفتارهای نهادینه شده، بر ذهنیت‌ها اثر می‌گذارد اذعان کرد: برخی اوقات تأثیر آن گسترش می یابد همچنین باید در نظر داشت که گفتمان بر کل جامعه احاطه می یابد و یا بر دوره ای از تاریخ حاکم می‌شود.
شکری افزود: در بحث گفتمان‌های دینی مدارس نیز در ابتدا باید با نیاز سنجی درست و با ارائه مناسب و علمی محتوا به اقناع ذهن دانش آموزان دست یافت لذا می‌توان به نهادینه شدن آن در افکار و به تبع آن شخصیت دانش آموزان امید داشت که به طور حتم در چند سال آینده وقتی این دانش‌آموزان وارد صحنه کار و فعالیت‌های اجتماعی شدند این گفتمان‌ها فعالیت‌های این قشر را سمت‌دهی می‌کند و اینجاست که گفتمان‌ها تاثیر خود را بر جامعه، گذاشته است.
وی با اشاره به گفتمان‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی به هر میزان که در روشن کردن اذهان نوجوانان موفق عمل شود و این قشر از طرفی با مضرات مواردی مثل مصرف مواد مخدر آشناتر شوند از آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد اما باید در نظر داشت که روش درست مدیریت احساسات و اعمال خود را نیز باید به نوجوانان آموخت و سپس از آنها انتظار رفتار منطقی داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر انجام کار تخصصی تأکید کرد و گفت: نگاه ما در مجموعه اداره کل این است که اساتید گرانقدر در بحث گفتمان ها ورود تخصصی داشته باشند زیرا با اقتضائات دانشی و مهارتی امروز محال است که یک نفر در چند رشته متخصص باشد، لذا اساتید باید توجه داشته باشند در زمینه هایی که تسلط علمی ندارند وارد نشوند و هرکس مقید باشد به کار در یک رشته مشخص تا بتواند مخاطب خود را به لحاظ علمی اقناع کند.
منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان
captcha