تحکیم بنیان خانواده نیازمند عمل به قرآن و فرامین ائمه اطهار است
کد خبر: 3664910
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

تحکیم بنیان خانواده نیازمند عمل به قرآن و فرامین ائمه اطهار است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره تبیلغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه امروزه متأسفانه با پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی ارتباطات با بستگان کمتر شده است، گفت: برای تحکیم بنیان خانواده چاره ای جز عمل به قرآن وفرامین ائمه اطهار علیهم السلام نیست.

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره تبیلغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: ابعاد زندگی و شخصیتی امام رضا علیه السلام با گذشت قرن‌ها  الگو برای مسلمانان است.

وی افزود: در حدیثی حضرت می‌فرماید: «با فامیل و بستگان پیوند کن ولو باجرعه آبی و برترین نوع صله ارحام، اجتناب از آزردن و رنج دادن آنها است».
حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به اینکه امروزه متأسفانه با پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی ارتباطات با بستگان  کمتر شده است، بیان کرد: برای تحکیم بنیان خانواده چاره ای جز عمل به قرآن وفرامین  ائمه اطهار علیهم السلام نیست.
وی عنوان کرد: امام رضا علیه السلام نسبت اهل خانواده و زیر دستان بسیار مهربان و رئوف بودند که برهمین اساس یکی از القاب حضرت رئوف بودن است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در روایات متعددی از اخلاق حسنه به عنوان یکی از صفات مؤمن یاد شده است.
وی با اشاره به اینکه بهترین شیوه برای ابراز ارادت عمل به دستورات حضرت است، یادآور شد: حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود مثل اهل بیت من مثل کشتی است که هر کس سوار بر این کشتی دین و عرفان شود، رستگار است.

captcha