تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی؛ هدف سازمان بسیج علمی
کد خبر: 3666420
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
رحیمی مطرح کرد:

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی؛ هدف سازمان بسیج علمی

گروه اجتماعی: مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین هدف سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری دانست و گفت: در راستای تعمیق فرهنگ توسعه، ترویج و نوآوری، درصدد بسط فعالیت‌های علمی در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مهدی رحیمی، مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان، پنج‌شنبه، دوم آذر در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری لرستان که در دانشگاه علمی و کاربردی لرستان برگزار شد، گفت: در آسمانی روشن، شفاف و پرنور همواره اخترانی وجود داشته که درخشش بیشتری دارند و غالباً نظرات را به سمت خود جلب می‌کنند.
وی اظهارکرد: هفته بسیج مترادف با نام جوان‌مردانی است که عطر وجودشان عالمی را معطر کرده و در واقع بسیجیان، همان اختران جامعه امروز هستند.
رحیمی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی، بیان داشت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان تفاهم‌نامه‌های بسیاری با مراکز مختلف در استان منعقد کرده، که تنها در دانشگاه‌ علمی‌ ـ کاربردی استان عملیاتی شده است.
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان تصریح کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان به‌عنوان معاونت متولی فعالیت‌های علمی بسیج در استان است و از یک طرف کلیه فعالیت‌های علمی بسیج اقشار دانشور و بسیج متخصص، پایگاه‌های علمی و پژوهشی و سپاه‌های نواحی شهرستان‌ها را تعریف و برای آنها شناسه تعیین کرده و تامین اعتبار انجام می‌دهد.
وی از راه‌اندازی دو هزار معاونت علمی پژوهشی در سطح پایگاه‌های مقاومت و حوزه‌های بسیج خبر داد و افزود: در راستای تعمیق فرهنگ توسعه، ترویج و نوآوری، درصدد بسط فعالیت‌های علمی در سطح پایگاه‌ها هستیم.
رحیمی با بیان این‌که در 10 مرکز این سازمان خدمات علمی، پژوهشی و فناوری به بسیجیان ارائه می‌شود، اظهارکرد: اولین مرکز این سازمان تحت عنوان مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین بسیجی در سال 1387 راه‌اندازی شده به‌طوری‌که در این مرکز حمایت‌های بلاعوض تا سقف سه میلیون تومان از طرح‌های آماتوری بسیجیان انجام می‌شود.
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان راه‌اندازی مراکز رشد، توسعه و خلاقیت بسیج  را در راستای هدفمندسازی فعالیت‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مرکز رشد در استان لرستان فعال است.
وی ادامه داد: اولین مرکز رشد، مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته بوده که خروجی آن پروژه‌های ‌تک و جهانی است و شامل مرکز رشد گیاهان دارویی و کشاورزی، مرکز رشد شهید چوبکار بروجرد و مرکز رشد پزشکی است.
رحیمی با اشاره این‌که در سال گذشته 84 طرح علمی مورد حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان قرار گرفت، افزود: از این تعداد طرح، سه طرح به مرحله تجاری‌سازی رسید و سه طرح دیگر به عنوان طرح حرفه‌ای به کشور اعلام شد که دو طرح آن مصوب گردید.
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال نیز 32 طرح مورد حمایت قرار گرفت که دو طرح آن در حال تجاری‌سازی و یک طرح حرفه‌ای با کاربرد نظامی به مراجع ذی‌صلاح اعلام شده است.
وی به انجام فعالیت‌های پلاسما لیزر در مراکز حمایت از تحقیقات تجربی اشاره و تصریح کرد: امسال سازمان بسیج مستضعفین در کل کشور 12 مرکز را تائید کرد که 2 مرکز آن متعلق به لرستان بود کمااینکه در خانه نخبگان سازمان بسیج علمی لرستان، کارگروه‌های تخصصی متناسب با مسائل و مشکلات استان تشکیل شده است.
captcha