راه‌اندازی ۶ پایگاه علمی بسیج در استان قزوین
کد خبر: 3666947
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی استان قزوین اعلام كرد:

راه‌اندازی ۶ پایگاه علمی بسیج در استان قزوین

گروه فرهنگي: مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی استان قزوین گفت: ۱۵ پایگاه علمی بسیج در استان شناسایی شد که تعداد 6 پایگاه به منظور اعتلای جایگاه علمی استان راه‌اندازی و به هرکدام کمک بلاعوض سه تا پنج میلیون تومانی اهدا شد.

به گزارش خبرگزاري بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، ابراهیم حق‌وردی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قزوین در نشست خبری بعد از ظهر شنبه با اصحاب رسانه که در مجتمع شهید آوینی سپاه قزوین اظهار کرد: فعالیت بسیج علمی استان همزمان با سراسر کشور از سال۸۷ آغاز شد.
وی افزود: این سازمان به دنبال رسیدن به اهدافی چون ایجاد جنبش نرم‌افزاری، تولید علم با هدف فرهنگ‌سازی گفتمان علمی، استعدادیابی و استعدادپروری و شناسایی نخبگان، حمایت از تشکل‌های علمی و کمک به اجرایی شدن سند چشم‌انداز 20 ساله است.  
حق‌وردی تقویت بنیه علمی بسیجیان و بالا بردن مهارت‌های آن‌ها را از جمله وظایف سازمان بسیج علمی برشمرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی، هدایت و حمایت از ایده‌های خلاقانه و برگزاری همایش‌های علمی و نمایشگاه‌های تخصصی به‌منظور معرفی آثار متخصصان و شناسایی نخبگان به‌منظور کمک به حوزه علمی استان از دیگر وظایف سازمان  بسیج علمی، پژوهشی و فناوری است.
این مسئول بیان کرد: در 6 ماهه اول سال 32 طرح و ایده به این دبیرخانه ارسال شد که در نهایت از 27 طرح داوری شده 12 طرح انتخاب و مورد حمایت قرار گرفتند که به آنها کمک‌ بلاعوض ۳ میلیونی داده شد.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قزوین عنوان کرد: امروز تعامل سازنده بین نخبگان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی نیازمند پلی ارتباطی است که بسیج به دنبال این ارتباط است.
وی خبر داد: ۱۵ پایگاه علمی بسیج در استان شناسایی شد که تعداد 6 پایگاه به منظور اعتلای جایگاه علمی استان  راه‌اندازی و به هرکدام کمک بلاعوض سه تا پنج میلیون تومانی اهدا شد.
حق‌وردی در پایان عنوان کرد: در پنجمین جشنواره حمایت از نخبگان قزوین که صبح امروز برگزار شد از ۱۰مخترع و طرح برتر استان با دادن لوح تقدیر تجلیل شد.
captcha