تقریظ 50 کتاب دفاع مقدس توسط رهبری نشان دهنده جذابیت این نوع کتاب
کد خبر: 3669057
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰

تقریظ 50 کتاب دفاع مقدس توسط رهبری نشان دهنده جذابیت این نوع کتاب

گروه فرهنگی: مسئول سازمان حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه رهبری بیش از 50 کتاب دفاع مقدس را تقریظ فرمودند، اظهار کرد: این کتاب‌ها اکثرا به چاپ 60، 70 و 130 رسیده‌اند، این نشان دهنده جذابیت کتاب‌های دفاع مقدس است و مخاطب خاص خود را دارد.

سردار احمد حق‌طلب، مسئول سازمان حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران جهان اسلام، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان نشر دفاع مقدس را جذاب‌ کرد تا مورد توجه جوانان و نوجوانان قرا گیرد، عنوان کرد: دفاع مقدس به لحاظ زمانی طولانی‌ترین جنگ در منطقه است و ویژگی خاص آن مقابله جمهوری اسلامی با بیش از 40 کشور است.
سردار حق‌طلب ادامه داد: در زمان دفاع مقدس نیز حداقل 40 کشور به عراق تجهیزات دادند و کشورهای عربی علاوه بر پول به عراق در زمینه نیروی انسانی هم یاری رساندند.
وی افزود: در زمان دفاع مقدس ما از 33 کشور در ایران اسیر داشته‌ایم، در حالی که برخی می‌گویند 13 اسیر بوده است، این اختلاف بر سر کشورهایی است که به صورت گردان تیپ فرستادند یا کشورهایی که اتباعشان به عنوان مزدور و گروهک به عراق کمک کردند.
مسئول سازمان حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بیان کرد: هرگز هیچ کدام از سازمان‌های بین‌المللی نه شروع تجاوز را نه استفاده از صلاح‌های غیرمجاز مثل شیمیایی را محکوم نکردند، این پشتوانه سیاسی برای رژیم بعث عراق بوده است.
سردار حق‌طلب ادامه داد: همه این موضوعات به نوعی جذابیت کتاب دفاع مقدس را بیشتر می‌کند، ما در کتاب دفاع مقدس گونه‌های مختلف ادبی همچون خاطرات شفاهی، رمان، داستان و پژوهش داریم.
تقریظ 50 کتاب دفاع مقدس توسط رهبری
وی عنوان کرد: رهبری بیش از 50 کتاب دفاع مقدس را تقریظ فرمودند، این کتاب‌ها اکثرا به چاپ 60، 70 و 130 رسیده‌اند، این نشان دهنده جذابیت کتاب‌های دفاع مقدس است و مخاطب خاص خود را دارد.
سن کتاب دفاع مقدس کم است
حق طلب با اشاره به اینکه چاپ بیش از 16 هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان دهنده علاقه و مطالبه مردم است، افزود: در هیچ حوزه‌ای آنقدر کتاب چاپ نشد، سن کتاب دفاع مقدس کم است چراکه 27 و 28 سال بعد از جنگ متولد شد، در حالی که موضوعات دیگر عمر 100 ساله دارند و به این رشد و شکوفایی نرسیده‌اند.
captcha