هزار سالمند زنجانی به مشهد مقدس اعزام شدند
کد خبر: 3688351
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
در قالب طرح کرامت رضوی؛

هزار سالمند زنجانی به مشهد مقدس اعزام شدند

گروه اجتماعی: مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان از اعزام هزار بازنشسته مستمری‌بگیر در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، مسعود علیاری، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان امروز یک‌شنبه 15 بهمن‌ ماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در هر جامعه میزان افراد تحت پوشش نظام تامین اجتماعی است که این شاخص پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز رشد قابل توجهی داشته است.
علیاری با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک به یک میلیون و 700 هزار بیمه شده اصلی در کشور داشتیم که این رقم با رشد 14 برابری امروز به 13 میلیون و 800 هزار بیمه شده اصلی رسیده است، تصریح کرد: این رقم در استان زنجان 9 هزار بیمه شده اصلی بود که با افزایش 20 برابری امروز به 181 هزار بیمه شده اصلی افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه در سطح منطقه یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه اجرای نظام تامین اجتماعی هستیم، افزود: تعداد مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در سطح استان زنجان قبل از انقلاب 300 نفر بودند که این تعداد در حال حاضر 40 هزار نفر مستمری‌بگیر است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان از بیمه 3 هزار و 460 زن خانه‌دار در سطح استان خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در تامین اجتماعی استان اعزام هزار نفر از مستمری‌بگیران در قالب اجرای طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس بود.
121 هزار سالمند زنجانی در طرح تکریم سالمندان ویزیت شدند
همچنین در این نشست علی محمدی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: بخش درمان سازمان تامین اجتماعی از جمله دستاوردهایی بود که بعد از انقلاب اسلامی شاهد آن بودیم و امروزه 360 مرکز شامل 72 بیمارستان و 288 مرکز درمان سرپایی در سطح کشور فعالیت دارد.
محمدی تصریح کرد: در استان زنجان دو بیمارستان شامل بیمارستان امام حسین (ع) زنجان و بیمارستان امید ابهر همچنین 5 مرکز درمان سرپایی فعالیت دارد که طی 10 ماهه گذشته 870 هزار بیمار سرپایی، 17 هزار مورد بستری، 4 هزار و 700 فقره ولادت همچنین 8 هزار عمل جراحی در این مراکز صورت گرفته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تکریم سالمندان در مراکز درمان تامین اجتماعی گفت: در این طرح سالمندان بالای 80 سال خارج از نوبت ویزیت می‌شوند که با اجرای این طرح 121 هزار ویزیت خارج از نوبت صورت گرفته است.
captcha