رازداری زن و مرد در زندگی موجب تحکیم خانواده می‌شود
کد خبر: 3689928
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

رازداری زن و مرد در زندگی موجب تحکیم خانواده می‌شود

گروه اجتماعی: مجری طرح آموزش خانواده در خراسان رضوی با بیان اینکه رازداری زن و مرد در زندگی موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود، عنوان کرد: علاوه براین صادق بودن زوجین با یکدیگر و حفظ حریم شخصی نیز در استحکام نهاد خانواده موثر است.

حجت‌الاسلام حجت مجیدی‌بیلندی، مدرس حوزه و دانشگاه و مجری طرح آموزش خانواده در خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه افزایش آمار طلاق از ناپایداری خانواده‌ها حکایت می‌کند، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم خانواده‌ها را به پایداری مطلوب برسانیم، باید زمینه انتخاب آگاهانه دو طرف فراهم شود و سپس در مسیر زندگی دوره‌های توانمندسازی را برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه باید با آگاهی کامل مسیر زندگی را طی کنیم، ابراز کرد: برای بررسی عوامل تحکیم خانواده به سه عنصر اساسی نیاز داریم که اولین عنصر بحث صداقت در زندگی است که زن و مرد باید با صداقت زندگی خود را آغاز کنند.
حجت‌الاسلام مجیدی‌بیلندی یکی از ارکان تحکیم خانواده را رازداری زن و مرد در زندگی دانست و تشریح کرد: سومین عاملی که می‌تواند به تحکیم خانواده کمک کند، بحث رضایت خداوند در زندگی است که زن و مرد زندگی خود را برمبنای رضایت خداوند برنامه‌ریزی کنند.
این مدرس حوزه و دانشگاه بحث استحکام خانواده را یک مبحث راهبردی دانست و تصریح کرد: این اصل راهبردی نیاز به یک سری عوامل دارد که از جمله آن باید به بحث پژوهش اشاره کنیم؛ یعنی یک کار پژوهشی قوی در کنار آن تبلیغات رسا و واضح بر اساس متون دینی، ارزش‌های انسانی و الگوهای دینی پیاده‌سازی و تعریف شود که به تحکیم خانواده بیافزاید.

رسانه در برابر خانواده وظایفی دارد

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار پررنگی در تحکیم خانواده داشته باشند، بیان کرد: اگر رسانه‌ها وظیفه ذاتی خود را نسبت به بحث خانواده دقیق، اساسی، علمی و ارزشی انجام دهند، خانواده‌ها مستحکم‌تر خواهند شد.
مجری طرح آموزش خانواده در خراسان رضوی ادامه داد: زن و مرد تفاوت‌های یکدیگر را باید درک و رعایت کنند، همچنین حد و مرزهای زندگی خود را تعیین کرده، در کنار این عوامل می‌توان آموزش‌هایی در دوران تحصیلی در رابطه با بحث سبک زندگی اسلامی برای جوانان برگزار شود تا بستر بلوغ عقلی زندگی فراهم شود.
حجت‌الاسلام مجیدی‌بیلندی در رابطه با نقش فضای مجازی در تحکیم خانواده‌ها، گفت: یکی از عواملی که در تحکیم خانواده‌ها وجود دارد بحث مراعات حریم خصوصی است، فضای مجازی حریمی را برای همه افراد ایجاد کرده اما این حریم مجازی نیست بلکه حقیقی است.
وی با بیان اینکه افراد در بخشی از نیازهای ذاتی خود به مسائل فانتزی رغبت دارند، عنوان کرد: این نیاز مردم را جذب این فضاها می‌کند و خود این امر موجب می‌شود که از اصول اولیه زندگی باز بمانیم، فضای مجازی علی‌رغم همه خوبی‌ها، می‌تواند یکی از کشنده‌ترین، زهرآورترین و مضرترین عواملی باشد که تحکیم خانواده را از بین ببرد.
این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: لذا به زوجین پیشنهاد می‌کنم حریم خصوصی در زندگی خود کاملا مشخص کنند و مقدار زمانی که برای فضای مجازی درنظر می‌گیرند، حداقل مدتی باشد که در کنار هم نیستند.
حجت‌الاسلام مجیدی‌بیلندی در پایان با اشاره به اینکه زن نیاز به دیدن و توجه دارد، ابراز کرد: در آن بازه زمانی مردها چون به فضای مجازی اعتیاد پیدا کردند و اسیر فضای مجازی شدند، نمی‌توانند این نیاز دیدن را تأمین کنند که باعث تنش در زندگی و آسیب به بنیان روانی زن می‌شود.

captcha