بلا در کمین انسان/ نباید در مسیر اطاعت خدا خسته شد
کد خبر: 3693407
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
خطیب و‌ مبلغ دینی:

بلا در کمین انسان/ نباید در مسیر اطاعت خدا خسته شد

گروه معارف- یک کارشناس دینی گفت: نباید در مسیر اطاعت خدا خسته شد بلکه صبر در این عرصه موجب رشد و تعالی انسان خواهد شد.

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکرادی خطیب و کارشناس دینی از قم در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همه انسان‌ها و بشریت مبتلا به بلا خواهند شد و‌در این میان فرقی بین مسلم و غیر مسلم، زن و مرد، غنی و فقیر نیست.
وی افزود: بلا گاه به سبب اشتباهی است که خود ما به سبب عدم تعقل و مشورت و تفکر مسبب شده‌ایم و گاه به خاطر معصیتی و گناهی است که انجام شده است.
این مبلغ دینی گفت: خداوند برای هدایت انسان‌ها گاه اثر گناه را به او نشان می‌دهد، گاهی برخی از بلاها زمینه رشد را در فرد ایجاد می‌کند که کانال مقابله با آن صبر است.
حجت‌الاسلام اکرادی بیان کرد: اگر انسانی مؤمن باشد در صورت برخورد با بلایی که موجب رشد می‌شود صبر کند به اندازه هزار شهید خداوند به او اجر و مرتبت خواهد داد.‌
وی ادامه داد: انسان باید در مواجه با بلا ایمان را حفظ کند و از فرصت بلا برای رشد خود بهره ببرد، بهترین راه در مقابل بلاهایی که موجب رشد و حرکت انسان به سوی حق تعالی می‌شود؛ صبر عنوان شده که منجر به تغییر نگاه انسان خواهد شد.
این کارشناس دینی با بیان اینکه صبر و ایمان تفاوتی با هم ندارند، گفت: پایین‌ترین مرتبت ایمان را می‌توان ایمان زبانی دانست و بالاترین مقام آن رضای در مقابل بلایا است. ‌
وی اضافه کرد: بلا در کمین ماست لذا نیاز است خود را به سلاح صبر مجهز کنیم که برای این کار باید معرفت خود را افزایش دهیم.
حجت‌الاسلام اکرادی عنوان کرد: اگر به این باور برسیم که دنیا بی‌ارزش است و شیطان دشمن آشکار ماست بی‌شک فریب ظواهر آن را نخواهیم خورد و به سمت عملیاتی کردن آموزه‌های دینی و الهی خواهیم رفت؛ این تفکر در صورت حاکم بودن ملاک ارزش‌گذاری‌ها را نیز در جامعه تغییر خواهد کرد.
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه همه ما در مقابل هم مسئول هستیم، عنوان کرد: دنیا می‌خواهد ما را در ظواهر بی‌ارزش خود غرق کند در حالی که هیچ کدام از اینها چون ثروت، ادعای باکلاس بودن، مقام و امثال آن ارزش نیست.
وی خاطرنشان کرد: نباید فریب این ظواهر را خورد بلکه باید در مسیر خداشناسی، خودشناسی، شیطان‌شناسی و دنیا شناسی قدم برداشت که نتیجه این شناخت سعادت خواهد بود.
حجت‌الاسلام اکرادی عنوان کرد: نباید در مسیر اطاعت خدا خسته شد بلکه صبر در این عرصه موجب رشد و تعالی او خواهد شد.
وی ادامه داد: صبر در برابر گناه و معصیت دیگر نوع صبر است که در آن انسان به خاطر خداوند در مقابل گناه می‌ایستد و در این مسیر صبر پیشه می‌کند.
این کارشناس دینی در پایان با اشاره به اینکه صبر در برابر گناه موجب می‌شود علم حقیقی در ظرف وجود او گذاشته ‌شود، عنوان کرد: صبر در این مسیر بستر رشد و تعالی افراد را در پی خواهد داشت لذا مراقب باشیم تا این بستر مهم را به راحتی از دست ندهیم.

انتهای پیام

captcha