60گفتمان دانش آموزی « نماز » درسمنان برگزار شد
کد خبر: 3714934
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

60گفتمان دانش آموزی « نماز » درسمنان برگزار شد

گروه اجتماعی- کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان، از برگزاری 60 گفتمان دینی با موضوع موضوع نماز در مدارس استان سمنان طی سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از سمنان، حمیدرضا حیدری،کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان، عصر روز گذشته 25 اردیبهشت درباره برگزاری گفتمان های دینی دانش آموزی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار کرد: با توجه مصوبه جلسه ستاد نماز تبلیغات اسلامی استان سمنان، ۶۰ جلسه گفتمان دینی در ۶۰ مدرسه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برگزار شد.

به گفته وی: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تعداد ۶۰ جلسه گفتمان علاوه بر ۵۵۰ جلسه گفتمان دینی مدارس با موضوع نماز هماهنگی وبرنامه ریزی و اجرا شد که در این راستا علاوه بر چهار موضوع ارتقاء سطح سواد رسانه ای و موضوعات آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و دین و زندگی، رسانه و فضای مجازی، گفتمان دینی با موضوع نماز به علت اهمیت نماز در زندگی افراد به خصوص در شکل گیری شخصیت نوجوان و جوان در تعامل با ستاد اقامه ی نماز استان انجام شد.

وی افزود: تبیین و تشریع اهداف اقامه نماز و رسیدن به معنویت از اهداف برگزاری گفتمان نماز درمدارس است.

حیدری ادامه داد: نماز عصاره ای از همه معارف اسلام هم در زمینه احکام و اخلاق را در بردارد و هم یکی از بهترین سکوهای اوج گرفتن انسان در عرفان اسلامی و رسیدن به ذات باری تعالی است.

وی در رابطه با میزان تأثیرگزاری نماز در شخصیت نوجوانان و جوانان اذعن کرد: نماز سبب می‌شود تا اراده انسان در مقابله با خواهش های نفسانی نادرست تقویت شود و انسان سر لغزشگاه ها بتواند از سقوط در ورطه گناه و تباهی نجات یابد و از طرفی تقید به نماز و چشیدن لذت یاد خدا، انسان را به سمت دیگر کارهایی که احساس جلب رضایتمندی خدا را به او بچشاند سوق می دهد، یعنی قطبنمای حرکت انسان را به سمت خیر بر می گرداند و این مساله در مورد نوجوانان و جوانان که بسیار انعطاف پذیر هستند و در مرحله ساخت شخصیت قرار دارند بسیار اهمیت دارد.

کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: در این گفتمان ها، نماز و آثار آن شرح داده می‌شود تا ذهن مخاطب برای التزام به آن متقاعد شود تا به امید خدا به دنبال التزام عملی هم حاصل شود.انتهای پیام

منبع: روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان سمنان

captcha