هشدار و غفلت‌زدایی؛ رسالت مهم انبیاء(ع)
کد خبر: 3741115
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

هشدار و غفلت‌زدایی؛ رسالت مهم انبیاء(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ در میان تمام علاقه‌ها، علاقه و محبت انسان نسبت به خود بسیار قوی است؛ لذا بشر بخش مهمی از ثروت، سرمایه و وقت خود را صرف دفاع از خود می‌کند تا مبادا به او و آنچه متعلق به اوست آسیبی برسد، به همین دلیل یکی از مهم‌ترین رسالات انبیاء(ع) هشدار، غفلت‌زدایی، تذکر، موعظه و ارشاد است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفتمان دینی «هشدار و انذار به روایت صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه» با همکاری جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی صبح امروز، سوم شهریورماه در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمد‌علی لطفیان سرگزی با اشاره به اهمیت ماه ذی‌الحجه، گفت: ماه ذی‌الحجه، ماه دعا، ماه مناجات و ماه یادآوری میقات پروردگار با پیغمبر بزرگ است که اوج این حرکت تضرع و دعا و توسل در روز عرفه است، آنجا که شاهد گفت‌وگوی امام بزرگوار و شهیدمان امام حسین(ع) با خدای متعال هستیم.
وی با اشاره به عظمت روزهای عید قربان و عید غدیر خم در این ماه، افزود: دهه دوم ماه ذی‌الحجه مصادف است با دهه غدیر؛ همچنان که این ماه مقدمه ورود به ماه محرم است باید از فرصت‌های معنوی این ماه استفاده کنیم.
لطفیان با اشاره به موضوع هشدار و انذار، گفت: در میان تمام علاقه‌ها، علاقه و محبت انسان نسبت به خود بسیار قوی است؛ لذا بشر بخش مهمی از ثروت، سرمایه و وقت خود را صرف دفاع از خود می‌کند تا مبادا به او و آنچه متعلق به اوست آسیبی برسد، به همین دلیل یکی از مهم‌ترین رسالت انبیاء هشدار، غفلت‌زدایی، تذکر، موعظه و ارشاد است.
وی با بیان اینکه کسی که در مقابل دعوت انبیا(ع) گردن‌کشی می‌کند محکوم به ذلت و بردگی است، عنوان کرد: به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای اگر آئینه عقل و فطرت را غبار بگیرد، یا واقعیت را نشان نمی‌دهد یا بد نشان می‌دهد، لذا غافلان بی‌ایمان به بن‌بست رسیده، نه از گذشته عبرت می‌گیرند و نه از معجزه و استدلال‌های پیش‌رو.
مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمد‌علی لطفیان سرگزی با اشاره به اوضاع اقتصادی و معیشتی، شرارت‌های آمریکا و پیشنهاد مذاکره و نیز ضرورت وحدت عمومی مردم و مسئولان، گفت: مشکلات اقتصادی و راه‌حل‌های آن معلوم است، هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد و مسئولان در هر سه قوه باید با تلاش، کار مشترک و استفاده از نظرات کارشناسان، مشکلات و فشارها را از دوش مردم بردارند.
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور درخصوص موضوع مذاکره با آمریکا، اظهار کرد: با آمریکایی‌ها، با یک رژیم متقلب و زورگو به‌علت وجود استدلال‌های دقیق، تجربه گذشته و ضررهای فراوان مذاکره نمی‌کنیم و در پرتو وحدت و همدلی مردم و مسئولان، این مرحله را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.
وی ادامه داد: نمی‌گوییم تحریم‌ها اثر ندارد، اما عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و به هنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می‌توان مقابل آن ایستاد.
لطفیان سرگزی اظهار کرد: در کشور هیچ بن‌بستی وجود ندارد زیرا مشکلات کشور شناخته شده است و برای همه آنها نیز راه‌حل‌های شناخته شده‌ای وجود دارد و فقط باید مسئولان کمر همت ببندند. هرکسی که اعلام کند، ما به بن‌بست رسیده‌ایم، یا جاهل است و یا حرف او خائنانه است.
کارشناس ارشد حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهرا(س) قم ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی، قوه قضاییه و مجلس نیز باید با قدرت و با چشم باز در میدان باشند و آحاد مردم مؤمن نیز باید با احساس وظیفه، در این خصوص، نقش ایفا کنند.
وی با تأکید به آحاد مردم برای هوشیاری و عمل با بصیرت در مقابل تحریکات دشمن، گفت: ملت ایران همواره در مقابل دشمن بصیرت داشته است و همه باید بدانند که دشمن به دنبال سوءاستفاده از نقطه‌ضعف‌ها، بر ضد خود مردم است.
لطفیان سرگزی بیان کرد: ملت ایران و نظام اسلامی، همچنان که تا به حال از مراحل سختی عبور کرده است، از این مرحله نیز که آسان‌تر از مراحل قبلی است، عبور خواهد کرد؛ البته مشکلات معیشتی و اقتصادی اوقات خیلی از مردم را تلخ کرده است، اما این ملت زیر بار خواسته‌های آمریکا و رژیم‌های روسیاه نمی‌رود.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha