داشتن اِلمان‌های قرآنی برای پذیرش به عنوان هسته فناور بسیار مهم است
کد خبر: 3743788
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
معاون مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی:

داشتن اِلمان‌های قرآنی برای پذیرش به عنوان هسته فناور بسیار مهم است

گروه اقتصاد ــ کامیاب اظهار کرد: داوری و ارزیابی برای پذیرش به عنوان هسته‎های فناور مرکز رشد، کار راحتی نیست و به عنوان مثال، داشتن، اِلمان‌های اسلامی و قرآنی برای ما بسیار مهم است. البته ما می‎توانیم قبل از داوری، طی چند جلسه نحوه ارائه را آموزش دهیم.

به گزارش ایکنا؛ نشست آشنایی بانوان کارآفرین عضو کانون کوشا با مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی، ظهر امروز دوشنبه، 12 شهریور97 در محل سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.
زهرا کامیاب، معاون مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی در این نشست با بیان اینکه فعالیت ما، همه محصولات و حوزه‌ها را شامل نمی‌شود، اظهار کرد: شاکله فعالیت مرکز رشد اینگونه است که محصولاتی را تولید می‎کند که مخاطب آن بازار جهان اسلام است و سعی می‌شود که این محصولات در نمایشگاه‌های بین‎المللی ارائه و معرفی شود.
وی ادامه: در دوره آموزشی کلینیک مشاوره کارآفرینی مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی به شما کمک می‌شود که یک ایده را به محصول تبدیل کنید و برگزاری این جلسه برای این است که راهکاری برای نحوه تعامل با شما پیدا کنیم.
در ادامه این نشست، فتح‌الهی، رئیس کانون کوشا اظهار کرد: هدف گروه ما این است که هم‌افزایی داشته باشیم و سطح کار خود را بالا ببریم. حدود دو سال است که تقریبا هر دو هفته یکبار جلسه تشکیل می‎دهیم و بسیار علاقه‌مند بودیم که با مرکز شما آشنا شویم.
در ادامه این جلسه، تعدادی از بانوان کارآفرین به معرفی فعالیت خود پرداختند. یکی از آنان گفت: مسیر فعالیت کارآفرینانی همانند ما در سطح بین‌المللی هموار نیست و همین‌که بتوانیم بازار داخلی را پوشش دهیم، کار مهمی انجام داده‌ایم. یکی دیگر از این کارآفرینان گفت: بازار جهانی پوشاک، جای کار دارد و بهتر است در این حوزه متمرکز شویم.
یکی دیگر از این بانوان کارآفرین از نبود حمایت داخلی گلایه کرد و گفت: کیفیت کار ما آنقدر بالاست که می‌تواند با کالاهای خارجی رقابت کند، اما چون از لحاظ مالی توانایی چندانی نداریم، متأسفانه این کارها اساسا به نام ما ثبت نمی‌شود.
چرم‎دوزی، پوشاک کودک، سنگ دوزی روی لباس، تجهیزات کوهنوردی و نقاشی روی شیشه، دیگر هنرهایی بود که کارآفرینان در این جلسه در مورد آن صحبت‌هایی را بیان کردند.
در ادامه این نشست، زهرا کامیاب، معاون مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی، با بیان اینکه اگر همه فعالیت‌های شما در یک مجموعه مستقر نشود، بهتر است، اظهار کرد: عده‌ای از شما در حوزه پوشاک و تعدادی در حوزه هنری دارای تخصص هستید. پیشنهاد بنده این است که دو یا سه هسته فناور در مرکز رشد ایجاد شود تا بتوانید به عنوان یک استارت آپ به فعالیت بپردازید. همچنین لازم است جلسات هفتگی تشکیل شود و مسئول دفتر آن گروه باید در این جلسه حضور داشته باشد.
کامیاب عنوان کرد: از وقتی‌که فعالیت شما به عنوان هسته فناور در مرکز رشد ثبت می‌شود، شش ماه مرحله آموزش را طی می‌کنید و اساتید به شما کمک می‌کنند و بعد از این شش ماه باید ثبت شرکت داشته باشید. بعد از آن وارد مرحله رشد می‎شوید و می‎توانید تا سه سال در مرکز رشد به عنوان دفتر استفاده کنید و این دفتر، هویت حقوقی شماست.
معاون مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی تأکید کرد: همچنین می‎‌توانید به عنوان شرکت خلاق به فعالیت بپردازید. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، جدیدا در کنار مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان، مجوزی برای کارهای فرهنگی با عنوان شرکت خلاق صادر می‎کند و برخی تسهیلات و معافیت‎های مالیاتی برای آن قائل است.

داشتن اِلِمان‌های قرآنی برای پذیرش به عنوان هسته فناور بسیار مهم است
وی یادآور شد: باید چشم‌انداز کار برای شما روشن باشد؛ چراکه اگر ما مکانی را هم در اختیار شما قرار دهیم که در آن به فعالیت بپردازید اما دارای چشم‌‌انداز نباشید، به موفقیت چندانی نمی‌رسید. همچنین هم‌افزایی به تقویت شما کمک زیادی می‌کند؛ بنابر این این موضوع را هم در نظر داشته باشید.
کامیاب تأکید کرد: داوری و ارزیابی برای پذیرش به عنوان هسته‎های فناور مرکز رشد، کار راحتی نیست و به عنوان مثال، داشتن، اِلِمان‌های اسلامی و قرآنی برای ما بسیار مهم است. البته ما می‎توانیم قبل از داوری، طی چند جلسه نحوه ارائه را به شما آموزش دهیم.
وی در ادامه به معرفی برخی هسته‎های فناور در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی پرداخت و گفت: گروه سدره، یکی از هسته‎های فناور موجود در مرکز رشد است که با استفاده از مواد کاملا داخلی، اقدام به تولید محصولاتی دینی و قرآنی همانند پیکسل برای کودکان می‎کند. گروه «سلام تراول» نیز برای معرفی سفرهای سالم فعالیت می‎کند.
معاون مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی در پایان گفت: گروهی هم فونت قرآنی را به گونه‌ای تغییر داده‌اند که مورد پسند جوانان و نوجوانان باشد. هرکدام از ایده‎های شما هم که بتواند به موفقیت برسد باعث خوشحالی و شکرگزاری ما است.
انتهای پیام

captcha