بقاع متبركه آباده؛ میزبان سوگواران بصیرت عاشورایی
کد خبر: 3747059
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

بقاع متبركه آباده؛ میزبان سوگواران بصیرت عاشورایی

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آباده از اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبركه این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مسلم بذرگر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آباده امروز، 24 شهریورماه از اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبركه این شهرستان خبر داد و گفت یکی از برنامه‌های دهه اول در این شهرستان که 19 شهریور و یک روز قبل از محرم انجام شد، چاووش‌خوانی و تعویض پرچم بود.
وی افزود: این برنامه در آستان مقدس امامزاده احمد و جعفر(ع) شهر بهمن به عنوان امامزاده شاخص شهرستان و امامزاده سیدعلی(ع) ایزدخواست، امامزاده سید محمد(ع) روستای شورجستان، امامزاده زیدبن علی (ع) روستای محمد آباد و امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان خرم بید به اجرای درآمد.
بذرگر گفت : تجمع بزرگ دانش‌آموزی «لبیک یا حسین(ع)» نیز در روزدوم محرم در امامزاده احمد و جعف (ع) برگزار شد و اطعام عزاداران از طرف خیرین و کمک‌های مردمی صورت گرفت.
رئیس اداره اوقاف وامورخیریه آباده اظهار كرد: نخستین روز جمعه ماهمحرم نیز همایش شیر خوارگان حسینی در محل این امامزاده برگزار شد.
وی افزود: علاوه بر این‌ها حرم‌های مطهر امامزادگان احمد و جعفر(ع) شهر بهمن به عنوان امامزاده شاخص، همایش احلی من العسل در ششم محرم را نیز میزبانی می‌کند.
بذرگر گفت: عزاداری‌های مردم شهرستان آباده عصرها برگزار می‌شود و عزاداران حسینی بعد از نمار مغرب و عشاء به‌همت خیران پذیرایی و اطعام می‌شوند.
انتهای پیام

captcha