رجوع دائم رزمندگان به قرآن و احادیث معصومین/ شناسایی پیکرهایی ایرانی‌ها از قرآن‌های در جیب
کد خبر: 3749174
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
عبدلی‌ مسینان بیان کرد:

رجوع دائم رزمندگان به قرآن و احادیث معصومین/ شناسایی پیکرهایی ایرانی‌ها از قرآن‌های در جیب

گروه چهره‌ها ــ جانباز هشت سال دفاع مقدس و معلم قرآن شهر ری با بیان اینکه رزمندگان اسلام به قرآن و اهل بیت(ع) توسلی دائمی داشتند، گفت: برنامه‌هایی نظیر قرائت سوره مبارکه واقعه و آیات انتهایی سوره مبارکه بقره پس از هر نماز در بین رزمندگان رواج داشت.

رجوع دائم رزمندگان به قرآن و حدیث معصومین/ شناسایی پیکرهایی ایرانی‌ها با قرآن‌هایی در جیب

به گزارش ایکنا؛ حمید عبدلی‌مسینان، جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس و بسیجی نوجوانی که آن روزها به عشق امام(ره) و برای حفظ ارزش‌های اسلامی و مبارزه با دشمن بعثی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفته بود، از جمله جانبازانی است که هنوز نیز یادگاری از سلاح‌های شیمیایی رژیم منحوس صدام را بر تن دارد.
این جانباز دوران جنگ تحمیلی با توجه به اینکه در خانواده‌ای کاملاً مذهبی در شهر ری قدم به عرصه وجود گذاشت و از همان دوران کودکی قدم به کلاس‌های قرآنی گذاشت و زیر نظر مربیان قرآن آن زمان شهر ری مشغول به آموزش و یادگیری قرائت و روخوانی قرآن شد.
وی که این افتخار را داشت تا در سه سال پایانی جنگ تحمیلی در جبهه‌های مبارزه با رژیم مسلح بعثی عراق حاضر شود، در دوران تحصیل خود و پیش از اعزام به جبهه جنگ همواره در کلاس‌های قرآنی و نیز برنامه‌های مختلف مذهبی شرکت داشت و در این مراسم نیز گاه به قرائت و تلاوت قرآن کریم می‌پرداخت.
وی پیش از اعزام به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور این فرصت را داشت تا علاوه بر تحصیل، به امر فراگیری قرآن کریم پرداخته و بتواند در این مدت کاملاً بر روخوانی و روان‌خوانی مسلط شود. عبدلی که هم‌اکنون به عنوان کارشناس عالی برنامه‌ریزی در فرمانداری شهرستان ری مشغول فعالیت است، با برپایی جلسات قرآن در محل فرمانداری همچنان در راه آموزش قرآن، این منبع عظیم الهی، گام برمی‌دارد و باوجود اینکه زخم‌های زیادی از دوران دفاع مقدس بر تن خسته خود دارد و هر از چندی برای بیرون کشیدن ترکش‌های دوران دفاع مقدس از بدن خود زیر تیغ جراحان قرار می‌گیرد، اما همچنان برنامه‌های قرآنی و مذهبی خود را ادامه می‌دهد.
عبدلی در مدت سه‌ سالی که در صحنه نبرد با دشمن بعثی حضور داشت در عملیات‌های مختلفی همچون والفجر ۸، کربلای ۱، کربلای ۴، کربلای ۵ در جنوب کشور و نیز عملیات‌های نصر۴، بیت‌المقدس ۲، بیت‌المقدس ۴، بیت‌المقدس ۶ و نیز گاه تک‌هایی که در داخل خاک عراق نظیر سلیمانیه اجرا می‌شد، در خدمت گردان‌های لشگر ۲۷ و نیز لشگر ۱۰ سید‌الشهدا(ع) بود و توانست همراه با سایر غیورمردان این سرزمین از میهن اسلامی دفاع کند.
این جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ ضمن ابراز سلام و عرض ادب به ساحت مقدس حضرت ابااعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادار ایشان که امسال نیز هفته دفاع مقدس مقارن با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان شده است، اظهار کرد: لازم است یادی ‌کنیم از شهدای هشت سال دفاع مقدس که به تأسی از ارباب بی‌کفن خود امام حسین(ع) تا پای جان از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: همان‌گونه که مستحضرید، پیامبر خدا(ص) در حجة‌الوداع و در غدیر خم دو امانت گران‌بها را در بین امت خود به یادگار گذاشتند که یکی قرآن و دیگری اهل بیت بودند و با توجه به اینکه ایشان رستگاری امت را در تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) می‌دانستند، در هشت سال دفاع مقدس نیز علاوه بر اینکه رزمندگان اسلام در تمامی کارها دست به دامن اهل بیت(ع) می‌شدند، لحظه‌ای نیز از قرآن جدا نمی‌‌شدند و با برگزاری کلاس‌های قرائت، تجوید و تفسیر آیات قرآن مجید به اهداف والای خود دست پیدا می‌کردند.
عبدلی در ادامه تصریح کرد: چه‌بسا عزیزانی بودند که حتی با سن کم وارد جبهه‌های جنگ شده و از سواد کافی برخوردار نبودند، اما با عنایت به اینکه از قرآن استعانت جستند، توانستند تا جایی پیش بروند که حتی حافظ کل قرآن شوند و همین امر باعث شد تا آن‌ها در رویارویی با دشمنان اسلام توکل کنند و پیروزی‌های بزرگی نصیب رزمندگان شود.
وی اظهار کرد: به یاد دارم که یکی از برنامه‌های قرآنی رزمندگان که همواره اجرا می‌شد، هم‌خوانی قرآن کریم در شب‌های جمعه و هدیه آن به پیشگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود. ارادت رزمندگان اسلام به ساحت مقدس قرآن تا جایی بود که در جیب لباس خاکی هر بسیجی یا سپاهی قرآنی کوچک یافت می‌شد و پس از شهادتشان نیز از روی آن قرآن جیبی متوجه ایرانی و شیعه بودن ایشان می‌شدیم.
عبدلی در ادامه بیان کرد: لذا قرآن در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های رزمندگان نقش بسزایی را ایفا می‌کرد. برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف و نیز جلسات حفظ و تجوید قرآن در گردان‌ها و یا قرائت قرآن در صبحگاه‌ها یکی دیگر از بارزترین جلوه‌های حضور قرآن در بین عزیزان رزمنده بود که بسیار نیز به آن‌ها کمک می‌کرد.
این جانباز دوران دفاع مقدس ادامه داد: برنامه‌هایی نظیر قرائت دسته‌‌جمعی سوره مبارکه واقعه و آیات انتهایی سوره مبارکه بقره پس از هر نماز نیز همواره در بین رزمندگان رواج داشت و تمامی این برنامه‌ها موجب ایجاد انگیزه و روحیه‌ای مضاعف در میان رزمندگان اسلام می‌شد.
این جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: اکثر عملیات و تحرکاتی که در طول سال‌های حضور در جبهه‌های حق علیه باطل شاهد آن بودم، با استخاره و استعانت از قرآن کریم انجام می‌شد که این امر تأثیر فراوانی بر روی رزمندگان داشت تا با یاری قرآن به عملیات بپردازند.
وی افزود: یکی از خاطراتی که اینجانب به عنوان یک بسیجی و عضو کوچکی از رزمندگان اسلام دارم این است که به یاد دارم برای اجرای عملیاتی در استان سلیمانیه عراق حرکت می‌کردیم که باید جوانب احتیاط را به شدت در نظر می‌گرفتیم. لذا در این رابطه در تصمیم‌گیری مردد بودیم که یکباره یکی از عزیزان رزمنده با در دست داشتن قرآنی جلوی فرماندهان حاضر شد و بیان کرد که قرآن تکلیف همه‌ ما را مشخص می‌کند.
وی گفت: بعد از اینکه یکی از روحانیون حاضر در گردان برای حرکت به سمت اهداف مشخص به آیات الهی قرآن استخاره کرد، به همه ما گفت که قرآن جواب شما را این چنین می‌فرماید که هم‌اینک به سوی جهاد با دشمنان خدا و قرآن شتاب کنید و از هیچ کاری مسامحه نکنید.
عبدلی تصریح کرد: این امر یعنی استخاره و استعانت از قرآن کریم که باعث پیروزی چشم‌گیر رزمندگان و تصرف ارتفاعات سوق‌الجیشی مشرف بر روی مرزهای ایران شد و ما توانستیم این نقاط حساس را که برای رزمندگان اسلام نیز بسیار مهم و تأثیرگذار بود، از چنگ دشمن بعثی درآوریم.
وی در پایان سخنان خود ضمن عرض تشکر از همه کسانی که زمینه مساعدی را برای زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و جانبازان دفاع مقدس فراهم می‌کنند، بیان کرد: امیدوارم خداوند متعال به حقیقت قرآن کریم بر علو درجات امام راحل(ره) و شهیدان گلگون‌کفن میهن اسلامی ما بیفزاید.

انتهای پیام

captcha